Sökning: "kappahl h m"

Visar resultat 21 - 25 av 29 uppsatser innehållade orden kappahl h m.

  1. 21. Hållbarhetsredovisning i textilindustrin- Vad har KappAhl, Lindex, MQ och H&M för motiv till att redovisa hållbarhet?

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :ISABELL HÅKANSSON; KARLA BRITO OLGUIN; [2011]
    Nyckelord :social accounting; textilindustrin; CSR; textile industry; CSR; sustainable development; hållbarhetsredovisning; hållbar utveckling;

    Sammanfattning : Medvetenheten om ett socialt och miljömässigt ansvar har på senare år ökat bland företagen. Det har blivit allt viktigare för företagen att visa omvärlden att man är ett engagerat företag som tar sitt samhällsansvar. LÄS MER

  2. 22. Finanskrisens effekter - En lönsamhetsanalys av tre företag inom klädbranschen

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anette Nilsson; Emil Svahn; [2010-06-14]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Klädbranschen är en konkurrensutsatt bransch med flera stora aktörer på marknaden. Konkurrensen innebär prispress och minskade marginaler och därmed måste företagen hitta nya och bättre lösningar för att nå sina uppsatta mål. LÄS MER

  3. 23. DE TRE MODEJÄTTARNA : Det gröna arbetet i modeindustrin

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Linnéa Edwall; Stina Stark; [2008]
    Nyckelord :marknadsföring; grön marknadsföring;

    Sammanfattning : Miljöproblematiken i samhället har under de tre senaste decennierna utgjort stort fokus i olika debatter. Idag belyses miljöfrågorna mer än någonsin och kopplas allt mer frekvent samman med vårt ohållbara konsumtionssamhälle. Forskning inom området belyser problematiken kring att vi konsumerar mer än vad vi har råd med. LÄS MER

  4. 24. Corporate Social Responsibility : En studie om svenska konsumenters attityder och köpbeteende

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Jenny Åberg; Ulrika Hoonk; [2008]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : I dagens samhälle kan en tendens urskiljas att ökade krav ställs på företag gällande miljö, etik och sociala frågor. Därmed har begreppet CSR (Corporate Social Responsibility) vuxit fram och många branscher arbetar idag aktivt med socialt ansvarstagande. LÄS MER

  5. 25. Kan man efterfråga något man inte vet existerar? En studie om miljömärkta kläder.

    D-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Josefin Odqvist; Anna Nilsson; [2006]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Uppsatsen redogör för miljömärkta kläders marknadssituation och har sitt ursprung i hypotesen, ”man kan inte efterfråga det man inte vet existerar”. På den svenska marknaden finns ett flertal miljömärkningar och en stor del varor går att köpa miljömärkta. LÄS MER