Sökning: "kappahl h m"
Visar resultat 21 - 25 av 29 uppsatser innehållade orden kappahl h m.
21. Hållbarhetsredovisning i textilindustrin- Vad har KappAhl, Lindex, MQ och H&M för motiv till att redovisa hållbarhet?
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : Medvetenheten om ett socialt och miljömässigt ansvar har på senare år ökat bland företagen. Det har blivit allt viktigare för företagen att visa omvärlden att man är ett engagerat företag som tar sitt samhällsansvar. LÄS MER
22. Finanskrisens effekter - En lönsamhetsanalys av tre företag inom klädbranschen
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund och problem: Klädbranschen är en konkurrensutsatt bransch med flera stora aktörer på marknaden. Konkurrensen innebär prispress och minskade marginaler och därmed måste företagen hitta nya och bättre lösningar för att nå sina uppsatta mål. LÄS MER
23. DE TRE MODEJÄTTARNA : Det gröna arbetet i modeindustrin
Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitetSammanfattning : Miljöproblematiken i samhället har under de tre senaste decennierna utgjort stort fokus i olika debatter. Idag belyses miljöfrågorna mer än någonsin och kopplas allt mer frekvent samman med vårt ohållbara konsumtionssamhälle. Forskning inom området belyser problematiken kring att vi konsumerar mer än vad vi har råd med. LÄS MER
24. Corporate Social Responsibility : En studie om svenska konsumenters attityder och köpbeteende
Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitetSammanfattning : I dagens samhälle kan en tendens urskiljas att ökade krav ställs på företag gällande miljö, etik och sociala frågor. Därmed har begreppet CSR (Corporate Social Responsibility) vuxit fram och många branscher arbetar idag aktivt med socialt ansvarstagande. LÄS MER
25. Kan man efterfråga något man inte vet existerar? En studie om miljömärkta kläder.
D-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Uppsatsen redogör för miljömärkta kläders marknadssituation och har sitt ursprung i hypotesen, ”man kan inte efterfråga det man inte vet existerar”. På den svenska marknaden finns ett flertal miljömärkningar och en stor del varor går att köpa miljömärkta. LÄS MER