Sökning: "kappahl h m"
Visar resultat 16 - 20 av 29 uppsatser innehållade orden kappahl h m.
16. Hållbarhetsrapportens roll och funktion : en jämförelse mellan H&M, KappAhl och MQ
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : Hållbarhet är ett begrepp som blir allt viktigare i samhället, särskilt då vi idag konsumerar 30 procent mer av jordens förnyelsebara tillgångar än vad jorden är kapabel att återskapa på ett år. CSR är en viktig del av hållbarhet och består av tre olika områden; ekonomiskt, miljömässigt och socialt ansvar. LÄS MER
17. Affärsutvecklingsprojekt för XLNT
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Antalet kraftiga människor ökar i Sverige enligt Statistiska Centralbyrån. Behovet av kläder i större storlekar har därmed blivit mer utbrett. KappAhl har sedan 1997 haft en kollektion vid namn XLNT som vänder sig till detta marknadssegment. XLNT är idag ett relativt känt och inarbetat varumärke som har vuxit stadigt. LÄS MER
18. “Corporate Social Responsibility”- Ansvarstagande i praktiken : En studie om hur H&M, Lindex & KappAhl säger sig arbeta med socialt ansvar
Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNUSammanfattning : Background: The global responsibility for multinational companies is a current matter of subject. Now when the world increasingly is getting globalized, economic growth is created, which brings a bigger demand of responsibility on companies. LÄS MER
19. Scandinavian Fashion Brands : Finding the puzzles betwen marketing strategy and Swedes customers behaviour
Magister-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och ITSammanfattning : Fashion is one of the most profitable industry in the world, Sweden has been seen as a fashionable nation, thanks to the big fashion brands that consumed by most of the Swedish of all segment. Scandinavian fashionbrands which is analyzed on this thesis is H&M, Kappahl, Ginatricot, Dressman, and JackJones. LÄS MER
20. Värdering av Varulager -En studie om vilka argument som ligger bakom handelsföretag inom konfektionsbranschens val av varulagervärderingsmetoder
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund och problem: Varulagret hos handelsföretag inom konfektionsbranschen är oftast en mycket omfattande och väsentlig post i deras omsättningstillgångar. Detta innebär att eventuella felvärderingar kan få en stor påverkan på resultatet. Därför är det viktigt att värdera varulagret med försiktighet. LÄS MER