Sökning: "kappahl h m"
Visar resultat 11 - 15 av 29 uppsatser innehållade orden kappahl h m.
11. Hållbarhetsredovisning i konfektionsbranschen : En ständig anpassningsprocess
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Introduktion: Hållbarhet har blivit en naturlig del av företagens rapportering, därredovisningen i Sverige idag tillämpas som en frivilligrapportering. Tidigare studier presenterar skillnader avseende hur hållbarhet redovisas, men även att det finns branschspecifika överrensstämmelser. LÄS MER
12. DEFining sustainability, : a consumer versus company view in the Swedish apparel industry
Magister-uppsats, Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : There is not just one official definition of sustainability, but instead over three hundred. Previous studies together show tendencies towards a possible gap in the consumer versus company definitions of sustainability in apparel. A gap in how sustainability is defined. LÄS MER
13. Socialt ansvar : en jämförande studie av fyra svenska detaljhandelsföretag
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Socialt ansvar har uppkommit i takt med insikten om att företag inte enbart har ansvar för att maximera vinsten till aktieägarna utan måste likväl ta ansvar för miljön och samhället de verkar i. Företags upplysningar om socialt ansvar har dock kritiserats för att vara partiska och självberömmande därför ansågs tillförlitligheten i rapporterna vara osäker. LÄS MER
14. Samvete till salu : En diskursanalys om ekologisk hållbarhet i modebranschen
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)Sammanfattning : Syfte: Analysera hur budskap kring hållbar utveckling skapas i marknadsföringssyfte hos modekedjor. Problem: Vilka är verktygen/argumenten för att skapa diskurser kring hållbar utveckling? Hur arbetar modeföretag med kommunikation kring miljöfrågor i marknadsföringssyfte och för att stärka sitt varumärke? Teori och Metod: Uppsatsen tillämpar den kvalitativa metoden kritisk diskursanalys. LÄS MER
15. Modekonsumtion: Nödvändigt ont eller lyxig extravagans? En studie av inkomstförändringars påverkan på konsumtionen av mode i lågprissegmentet
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Nationalekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med undersökningen är att förstå vad som ligger till grund för konsumtion av mode i lågprissegmentet. Mer specifikt, den analyserar hur inkomstförändringar och konjunktursvängningar påverkar konsumtionen av modevaror utifrån data över H&Ms och KappAhls försäljning under åren 1992-2012. LÄS MER