Sökning: "klient"

Visar resultat 31 - 35 av 687 uppsatser innehållade ordet klient.

  1. 31. Kommunikationen mellan socialarbetare och klient - genom en tolk : En kvalitativ studie om socialarbetarnas upplevelser av möten med klienter, där ett gemensamt språk saknas och en tolk är involverad

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för socialt arbete (SA)

    Författare :Vlad Dragan; [2023]
    Nyckelord :communication; language; difficulties; interpreter; social worker; social work; kommunikation; socialt arbete; socialarbetare; språk; svårigheter; tolk.;

    Sammanfattning : Det här arbetet undersöker socialarbetarnas syn på språksvårigheter som de kan möta i relation till klienter, när ett gemensamt språk saknas, och en tolk är involverad. Arbetet undersöker även socialarbetarnas syn på hur en tolk borde vara för att minska potentiella svårigheter. LÄS MER

  2. 32. ”Du Måste Signaleravälmening” : En Kvalitativ Studie Om Hursocialsekreterare Bygger Ochbibehåller Förtroende Hosklienterna

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för hälsa och samhälle (HS)

    Författare :Matilda Brusquini; [2023]
    Nyckelord :Client; Exercise of authority; Scheff; Social bonds; Social services; Social work; Trust; Förtroende; Klient; Myndighetsutövning; Scheff; Sociala band; Socialt arbete; Socialtjänsten;

    Sammanfattning : Abstrakt Syftet med denna studie har varit att undersöka på vilket sätt socialarbetare inom socialtjänsten arbetar för att bygga och bibehålla förtroende hos klienterna. Studien är baserad på intervjuer med fyra socialsekreterare från fyra olika verksamheter inom socialtjänsten i södra Skåne, Sverige. LÄS MER

  3. 33. Performance Analysis of a Godot Game-Agnostic Streaming Tool

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Sam Axelsson; Filip Eriksson; [2023]
    Nyckelord :Streaming; Game-Agnostic; State Replication; Client Simulation; Godot Game Engine; Streaming; Spel-Agnostisk; State Replication; Client Simulation; Godot Spelmotor;

    Sammanfattning : Background. Streaming games is traditionally done with video and audio both for watching on websites like Twitch and YouTube or playing via cloud gaming services. Streaming with video and audio requires good internet speeds to be of satisfactory quality therefore compression algorithms are used. LÄS MER

  4. 34. Själavård bakom galler : En intervjustudie om prästers erfarenheter av själavård vid svenska häkten och anstalter

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för historia och samtidsstudier

    Författare :Mellanie Wallesdotter Haddad; [2023]
    Nyckelord :Pastoral care; Priest; Kriminalvården; Svenska kyrkan; Client; Själavård; Präst; Kriminalvården; Svenska kyrkan; Klient;

    Sammanfattning : The aim of this study, Pastoral care behind bars, is to investigate the experiences of detention and prison chaplains regarding pastoral care and its function in Swedish detention centres and prisons. Using a qualitative approach, semi-structured interviews were conducted with six priests within the faith-community Svenska kyrkan. LÄS MER

  5. 35. Att avsluta klientrelationer inom det sociala arbetet : En kvalitativ studie om socialsekreterares erfarenheter, upplevelser och tankar om att avsluta klientrelationer

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för socialt arbete

    Författare :Nathalie Rikner; Hanna Edin; [2023]
    Nyckelord :socialarbetar-klientrelation; klientrelationer; avslutande; socionom.;

    Sammanfattning : Efter termin 6 och den verksamhetsförlagda utbildningen på socionomprogrammet väcktes reflektioner. Reflektioner som berörde relationen mellan socialarbetare och klient, men främst avslutandet av den. LÄS MER