Sökning: "Klient"

Visar resultat 1 - 5 av 687 uppsatser innehållade ordet Klient.

  1. 1. Att vara klient i socialtjänsten - en studie om upplevt erkännande från ett brukarperspektiv

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Socialhögskolan

    Författare :Karin Ryde; Kajsa Field; [2024]
    Nyckelord :recognition theory; financial aid; user perspective; qualitative; social welfare. Nyckelord: erkännandeteorin; ekonomiskt bistånd; brukarperspektiv; kvalitativ; socialtjänst; Social Sciences;

    Sammanfattning : In this essay, we have attempted to gain a better understanding of client's feelings of satisfaction or dissatisfaction about contact with their social workers in social service and economic assistance. We wanted to gain understanding, through the lens of the theory of recognition and judgment, how individuals who receive economic assistance experience the contact in terms of satisfaction or dissatisfaction and what prompted the feelings throughout the experience. LÄS MER

  2. 2. "JAG PRATADE OM SOCIALTJÄNSTLAGEN, SoL, OCH TOLKEN MÅLADE UPP EN SOL" : En kvalitativ studie om socialsekreterares upplevelser och utmaningar i det professionella mötet med klient där tolk är närvarande.

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för hälsa, vård och välfärd

    Författare :Maja Stråhle; Tova Danngren Stenlund; [2024]
    Nyckelord :Social worker; interpreter; power; communication; social work; Socialsekreterare; tolk; makt; kommunikation; socialt arbete;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka socialsekreterares upplevelser och utmaningarmed tolkanvändning i det professionella mötet. Studien utgick från en kvalitativ metod sombestod av sju semistrukturerade intervjuer. LÄS MER

  3. 3. Optimizing Digital Transformation : Strategies for Private Banking in the Age of Technology

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Rasmus Jämterud; Henrik Widell; [2024]
    Nyckelord :Private banking; Digital tools in banking; Banking industry trends; Relationship marketing; Technology acceptance model TAM ; Customer experience management CEM ;

    Sammanfattning : This thesis delves into the digital transformation of private banking, emphasizing the challenge of balancing technology with the personalized service that high-net-worth clients expect. Employing frameworks like Relationship Marketing, the Technology Acceptance Model, and Customer Experience Management, it examines the integration and impact of digital tools on client relationships and operational efficiency in private banking. LÄS MER

  4. 4. SYN-FLOOD DOS-ATTACKER I SDN

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Abdulahi Hersi; Ali Abdifatah Ali; [2024]
    Nyckelord :SDN;

    Sammanfattning : I Software defined networking (SDN) separeras kontrollplanet och dataplanet. Separationenintroducerar säkerhetsrisker, vilket öppnar dörren för olika attacktyper. Denial-of-Service (DoS) är enattacktyp som används för att belasta nätverksresurser, genom att skicka en stor mängd trafik tillnätverket. LÄS MER

  5. 5. Tolkens roll inom myndighets möten : En kvalitativ studie om biståndshandläggarnas uppfattning av tolkens roll inom myndighets möten i mottagnings- och utredningsenheten, arbete och försörjning i en medelstor kommun.

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för hälsa, vård och välfärd

    Författare :Marytreez Hakem; Merna Malki; [2024]
    Nyckelord :Case worker; interpreter; authority meeting; client; Biståndshandläggare; tolk; myndighetsmöte; klient;

    Sammanfattning : Studien undersöker biståndshandläggarnas perspektiv på tolkens roll vid myndighets möten i en svensk medelstor kommun. Studien analyserar även hur dessa upplevelser påverkar trepartskommunikationen mellan biståndshandläggare, tolk och klient. LÄS MER