Avancerad sökning

Hittade 4 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Tjänsteinnovation genom kundengagemang? : En studie om hur tre olika företag arbetar i kontexten Instagram stories

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jennifer Olofsson; Linn Skogberg; [2019]
    Nyckelord :Instagram stories; kontext; interaktion; kundengagemang; tjänsteinnovationer; samskapande processer;

    Sammanfattning : Instagram stories är en plattform som sedan lanseringen år 2016 blivit ett populärt marknadsföringsverktyg för företag, utifrån att plattformen anses öppna upp för möjligheter att kunna nyttja kundengagemang. Kundengagemang menas vidare vara användbart i skapandeprocesser, där tjänsteinnovationer på senare tid blivit allt mer omdiskuterat. LÄS MER

  2. 2. Att prata CSR : - En studie av hur företag kommunicerar om CSR till anställda, investerare/ägare och NGO:s

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Mikaela Aspholm; Olivia Liljedahl; [2014]
    Nyckelord :CSR; intressent; envägskommunikation; tvåvägskommunikation; kommunikationsinnehåll; kommunikationskanal; anställda; investerare ägare; NGO;

    Sammanfattning : Begreppet Corporate Social Responsibility (CSR) har vuxit sig stort på senare tid och kan ha positiva effekter på företags verksamhet och samhället i stort. För att företag ska kunna nyttja de positiva följderna med ett CSR-arbete är kommunikationen till intressenterna central. LÄS MER

  3. 3. Hotellföretags CSR-kommunikation till företagskunder : En kvantitativ studie om CSR-kommunikationsinnehåll

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Företagsekonomi

    Författare :Mattias Bergsvik; Oskar Riby; [2013]
    Nyckelord :CSR; kommunikation; hotell; ansvarstagande;

    Sammanfattning : Den svenska hotellbranschen går mot en utveckling av allt fler och större hotellkedjor. Genom sina stordriftsfördelar pressar hotellkedjorna ner priserna och standardiserar erbjudande vilket lett till att konkurrensmedlen har blivit färre. För att tilltala de viktiga företagskunderna är därför behovet stor av nya konkurrensmedel. LÄS MER

  4. 4. Grönt det nya Svarta : Transportföretag och Miljöansvar - paradoxalt

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Karin Edgren; Mathilda Wibom; [2011]
    Nyckelord :CSR; Miljöansvar och Transporter;

    Sammanfattning : Förutsättningarna för arbete inom CSR (Corporate Social Responsibility) ser olika ut från bransch till bransch. Idag föreligger det problematik kring uppfattningen vad CSR innefattar. En underrubrik till CSR är miljöansvar. LÄS MER