Sökning: "konsekvenser i läraruppdraget"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden konsekvenser i läraruppdraget.

  1. 1. HUR GÖR VI NU? EN STUDIE KRING LÄRARES REFLEKTIONER AV ATT MÖTA ICKE-CISPERSONER I SKOLMILJÖ

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för hälsa och samhälle (HS)

    Författare :Hanna Borgström Petrovic; [2018]
    Nyckelord :Diskurs; Script; Transexualism; Lärare; Läroplan; Foucault; Skola; Styrdokument;

    Sammanfattning : HUR GÖR VI NU? EN STUDIE KRING LÄRARES REFLKETIONER AV ATT MÖTA ICKE-CISPERSONER I SKOLMILJÖ. HANNA BORGSTRÖM PETROVIC Hanna Borgström Petrovic. Trängsel i uppdraget. En studie av lärares reflektioner av att möta icke-cis elever i skolmiljö. LÄS MER

  2. 2. Bedömning i skolan- till hjälp eller stjälp? : En studie som beskriver lärares syn på bedömningsarbetet i grundskolan.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Sektionen för lärande och miljö

    Författare :Ninni Hagen; Ingela Scherrer; [2012]
    Nyckelord :Bedömning; dialog; dilemma; komplexitet; likvärdig bedömning; specialpedagogik; systemteori.;

    Sammanfattning : Det övergripande syftet med denna studie är att beskriva lärares syn på bedömningsarbetet i grundskolan. Studiens syfte kan preciseras i följande frågeställningar: Varför gör lärare bedömningar? Hur upplever lärarna bedömningsarbetet i dagens skola? Vilka bedömningsformer anser lärarna främja elevers lärande? Hur uppfattas bedömning i ett specialpedagogiskt perspektiv?  Genom att kombinera aktuell ämneslitteratur, en enkätstudie samt sju intervjuer av lärare i grundskolan, har vi sökt svar på våra frågor. LÄS MER

  3. 3. Klasstorlekens påverkan på lärarens möjligheter att uppfylla läraruppdraget och dess effekt

    Kandidat-uppsats, Sektionen för Lärarutbildning

    Författare :Josefine Nygren; [2008]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Många studier behandlar ämnet om hur elevernas kunskapsinhämtning påverkas av gruppstorleken men få studier berör hur lärare påverkas av gruppstorleken. Den här studiens syfte är att undersöka hur gymnasielärare upplever att deras uppfattning av elevernas hälsa och kunskaper samt möjligheten att anpassa pedagogiken till eleverna påverkades av gruppstorlek och undervisningsmiljö. LÄS MER