Sökning: "krishantering varumärken"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden krishantering varumärken.

  1. 1. 24 luckor missnöje : En kvalitativ innehållsanalys av Caia cosmetics och BiancaIngrossos kriskommunikation under kritiken motjulkalendern

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Linn Ernholm; Emma Lindström; [2022]
    Nyckelord :Caia cosmetics; Bianca Ingrosso; kriskommunikation; krisstrategier; influencer;

    Sammanfattning : • Problemformulering och syfte: Det övergripande syftet med studien är att undersökavarumärket Caia cosmetics kontra delägaren och influencern Bianca Ingrossos krishantering.Eftersom många förknippar varumärket Caia med Bianca Ingrosso så vill vi se hur både Caiaoch Bianca hanterar krisen och om de använder sig av samma strategiska kommunikativainsatser eller inte. LÄS MER

  2. 2. Krishantering av personliga varumärken

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikation

    Författare :Sara Borgström; Hugo Appel; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This thesis attempts to sketch what happens in the intersection between crisismanagement, personal brands and self-presentation. Self-branding and the marketisation ofthe individual, is an increasingly common phenomena and the purpose of this thesis is to casta light on the complexity that arises when a personal brand is subjected to a reputationalcrisis. LÄS MER

  3. 3. City branding i med- och motgång : - En fallstudie av Örebro stads varumärke

    Master-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro Universitet

    Författare :Peter Liljeberg; Sebastian Kirchsteiger; [2012]
    Nyckelord :City branding; Crisis management; Place branding; Corporate management; word of mouth; Varumärke; Stadsvarumärke; Krishantering; kris; platsmarknadsföring; stad; kognitiva kartorsmarknadsföring; kommunikation; varumärkesbyggande; krishantering;

    Sammanfattning : Products and services have for a long time competed with their brands. For some time now, cities have begun to compete with each other to attract visitors and other stakeholders to come to their town. It is important that the citizens feel as they are a part of the message that the city sends out in its communication. LÄS MER

  4. 4. Varumärket i en kriskontext

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Monica Dani; Mikael Lammertz; [2006]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att undersöka krishantering ur ett varumärkesperspektiv med avsikten att fylla något av det tomrum som vi upplever inom området. Då forskningsfrågan är mycket komplex har vi valt att operationalisera uppgiften i ett antal delfrågor: Vad är en kris? Vad är en varumärkeskris? Hur påverkas varumärket av en kris? Hur påverkar varumärket krisen? Hur försvaras ett varumärke? Sammantaget söker vi besvara frågan om vilken betydelse varumärket har i en kriskontext. LÄS MER