Sökning: "kroppsspråk skolan"

Visar resultat 11 - 15 av 49 uppsatser innehållade orden kroppsspråk skolan.

  1. 11. Strukturerad drama i svenskundervisningen : Hur elever uttrycker sin muntliga framställning genom drama.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Josefin Dahlgren; Ida Petersson; [2018]
    Nyckelord :Muntlig framställning; Sociokulturellt perspektiv; Drama; Strukturerad drama; Svenskundervisning;

    Sammanfattning : Dagens samhälle ställer höga krav på den muntliga kompetensen vilket även speglar kursplanerna i skolan. För att utvecklas till skickliga talare krävs det att eleverna uppmuntras till att använda sitt tal. LÄS MER

  2. 12. "Jag har det i hjärnan men det kommer inte ut" : En kvalitativ studie i matematik som undersöker om Talk Moves kan hjälpa elever i årskurs två att samtala kring en Concept Cartoons

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Väst/Avd för utbildningsvetenskap och språk

    Författare :Lisa Lyrhem; Linnéa Lundqvist; [2018]
    Nyckelord :Matematik; samtal; frågor; modelleringsförmåga; subtraktion; klassrumsklimat; Talk Moves; Concept Cartoons;

    Sammanfattning : Bakgrund: Elever ges för lite tid att samtala om matematik, både hemma och i skolan. Att kunna föra resonemang är något som visat sig vara viktigt såväl i skolan som för övriga livet. LÄS MER

  3. 13. Individanpassning via multimodal kommunikation : en studie i hur lärare använder multimodal kommunikation i grundskolans musikundervisning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för konst, kommunikation och lärande

    Författare :Jenny Lindgren; [2018]
    Nyckelord :Individanpassning; Undervisning; Multimodal kommunikation; Musikdidaktik; Socialsemiotik;

    Sammanfattning : Abstract Föreliggande studie syftar till att genom multimodal analys synliggöra hur en lärare i sin undervisning på olika sätt kan kommunicera med sina elever för att i förlängningen uppfylla kravet om en individanpassad undervisning. Studien kan ses som en fallstudie (eng. LÄS MER

  4. 14. Nyanlända elever möter ordinarie engelskundervisning : En studie om lärarnas syn på arbetssätt och individanpassning

    M1-uppsats, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Susanne Karlsson; [2017]
    Nyckelord :nyanlända; ordinarie engelskundervisning; arbetssätt; individanpassning;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to highlight some of the difficulties that newly arrived pupils can encounter during their ordinary tuition when it comes to learning the English language, and to look at what strategies and processes teachers may use in order to individualize their work for these students. The study should be viewed from a teacher perspective and thus focuses on problems that teachers can perceive and how they try to confront them. LÄS MER

  5. 15. Pedagogers arbete med en elev med ADHD-diagnos

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskap (UV)

    Författare :David Nunez; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Skolan har ett värdegrundsmål i Läroplanen för grundskolan, förskoleklassen och fritidshemmet Skolverket (2011) om att ”leva sig in i och förstå andra människors situation och utveckla en vilja att handla också med deras bästa för ögonen” Skolverket 2011 (s.12) Detta är ett viktigt mål att sträva mot eftersom elevernas empatiska förmåga skall främjas. LÄS MER