Sökning: "kund segmentering"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden kund segmentering.
1. The Business Insight Index – Evaluating Customer Insights through Hybrid Models
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : Customer segmentation and target analysis are two essential tasks when identifying a company’s customers. To perform these tasks, this thesis develops and applies hybrid data-mining models, integrating clustering and decision trees. LÄS MER
2. Sociala medier som marknadsföringskanal : En fallstudie i resebranschen
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Syftet med den här uppsatsen är att studera hur mindre företag i resebranschen kan använda sociala medier som en framstående marknadsföringskanal för att öka kännedomen om företagets varumärke, samt skapa ett gemensamt värde för både kund och företag. De huvudsakliga teorier som ligger till grund för den här studien är sociala medier, sociala medier som marknadsföringskanal, varumärket, segmentering, strategi, krishantering, marknadsföring och kundservice, kundrelationer och värdeskapande, word of mouth, samt framtid. LÄS MER
3. Nya generationens borstvals : Ett arbete med att utveckla en vals som används i ett system för underhålla friktionsvärdet på flygplatsers landningsbanor
M1-uppsats, Akademin för innovation, design och teknikSammanfattning : Denna rapport handlar om kärnan i ett borstsystem som används på flygplatsers landningsbanor för att upprätthålla ett standardiserat friktionsvärde. Att utföra borstningen för att upprätthålla friktionsvärdet medför även att landningsbanan blir fri från diverse hinder och upprätthåller en jämn yta, dvs. LÄS MER
4. Egna märkesvaror : ICAs olika emv
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : På dagens livsmedelsmarknad blir innovation och utveckling allt mer aktuellt när kunderna ställer högre och högre krav på livsmedelsbutikerna. När kraven blir högre använder sig företagen av olika strategier, att nischa sig är ett alternativ för att uppfylla kundernas krav. LÄS MER
5. Hur utformar vi en hållbar affärsplan?
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Syftet med uppsatsen är att skapa en affärsplan och utveckla vår affärsidé som från början var att sälja herrkläder i ett lägre prissegment till killar mellan 18-30 år på den svenska marknaden. Våra problemformuleringar är; Hur utformar vi en hållbar affärsplan? Hur skapar vi en affärsidé för vårt valda koncept? Hur ska erbjudandet utformas och vilka delar bör ingå för att nå potentiella konsumenter?Vi har studerat olika källor där exempel på affärsplaner och vad de innehåller tagits upp, vi har även genom personliga möten på Drivhuset i Borås fått hjälp av projektledaren Linn Johansson att utveckla vårt koncept och affärsplan. LÄS MER