Sökning: "kvalitativ induktiv och deduktiv ansats"

Visar resultat 31 - 35 av 92 uppsatser innehållade orden kvalitativ induktiv och deduktiv ansats.

  1. 31. Hemma bra men borta bäst : En kvalitativ studie om hur svenska modeföretag kan nå framgång på en internationell marknad

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Matilda Forslund; Matilda Tullock; [2018]
    Nyckelord :Internationalisering; kunskap; nätverk; etableringsstrategier; etableringsform; svenska modeföretag;

    Sammanfattning : Uppsatsens syfte är att undersöka och klargöra faktorer som kan kopplas till framgång och vara relevanta för företag inom modebranschen vid en internationell etablering.   Forskningsfrågor  • Vilka väsentliga aspekter bör företag ta hänsyn till vid en internationalisering? • Hur kan gynnsamma internationella etableringsstrategier för svenska modeföretag karaktäriseras?   Metod Studien är utformad utifrån en kvalitativ forskningsmetod som präglas av ett växelspel mellan en deduktiv ansats och en induktiv ansats, vilket resulterar i en abduktiv ansats. LÄS MER

  2. 32. Geografiundervisning för en hållbar framtid. : En kvalitativ studie av geografilärares syfte och innehållsval.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Madelene Sjödén; [2018]
    Nyckelord :subject content; curriculum-making; future geography education; capabilities; ämnesinnehåll; curriculum-making; geografiundervisning i framtiden; förmågor;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING  I den globala värld vi lever i idag behöver vi geografiska kunskaper i såväl samhället som på individnivå, för att på bästa sätt kunna bemöta en värld i ständig förändring. För att vuxna och framförallt unga människor av vår tid skall kunna se världen ur ett geografiskt perspektiv behöver vi ha en bra undervisning i geografi i vår svenska skola. LÄS MER

  3. 33. Den nakna sanningen : En kvalitativ studie om vad generation y anser om algoritmers inflytande i det digitala samhället

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Gabriella Rainea; Fanny Sundquist; [2018]
    Nyckelord :Digital marknadsföring; individanpassad marknadsföring; varumärkesimage; alogrimter; integritet; generation y;

    Sammanfattning :                     Syfte: Denna uppsats syftar till att undersöka vad generation y anser om algoritmers inflytande på det informationsflöde som når individer genom sociala medier och andra digitala kommunikationsplattformar. Metod: Uppsatsen är utformad utifrån en kvalitativ forskningsmetod, som grundar sig i ett abduktivt arbetssätt, vilket kan beskriver som ett växelspel mellan deduktiv och induktiv ansats. LÄS MER

  4. 34. Familjefokuserat hembesök : Att få stöd i barnets hälsa och bli stärkt i föräldraskapet

    Magister-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för hälsa, vård och välfärd

    Författare :Therese Siivola; Emma Wallén; [2018]
    Nyckelord :Child Care; District Nursing; Experiences; Parental Support; Barnhälsovård; Distriktssköterskor; Erfarenheter; Föräldrastöd;

    Sammanfattning : Bakgrund: Föräldrastöd och hembesök är beståndsdelar i barnhälsovårdens hälsofrämjande arbete. Barnhälsovårds-sjuksköterskor och familjevägledare på ett familjecentrum har inlett ett projekt inspirerat av Rinkebyprojektet. LÄS MER

  5. 35. Placebranding inom regioner - utifrån ett intressentperspektiv

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Elias Borgelius; Camilla Sandberg; [2018]
    Nyckelord :placebranding; regionbranding; destinationbranding; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med arbetet är att förstå hur svenska regioner samordnar och involverar dess intressenter för att skapa ett platsvarumärke och hur dessa intressenter påverkar regionens varumärkesarbete. En fallstudie har genomförts med utgångspunkt i kvalitativ studie. Studien har en ansats av deduktiv karaktär med inslag av induktiv ansats. LÄS MER