Sökning: "kvalitativ induktiv och deduktiv ansats"

Visar resultat 26 - 30 av 92 uppsatser innehållade orden kvalitativ induktiv och deduktiv ansats.

  1. 26. Situationens inverkan på konsumenters upplevelse av historikbaserad annonsering (HBA)

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Sandra Larsson; Rebecka Troneby; [2019]
    Nyckelord :​historikbaserad annonsering; retargeting ads; online behavioural advertising; situation; köpresa; kund-tolerans; banner blindness.; Social Sciences;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställning: ​Syftet med denna studie är att undersöka hur konsumenter upplever historikbaserad annonsering och om denna upplevelse varierar beroende på vilken situation konsumenten befinner sig i. Vidare är det även av intresse att undersöka hur historikbaserad annonsering kan upplevas ha en inverkan på konsumenters vilja till köp samt var, när och på vilket sätt denna inverkan kommer till uttryck. LÄS MER

  2. 27. E-handel av livsmedel : En kvalitativ studie som undersöker hur e-service quality påverkar kundens köpbeteende

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Danielle Gränström; Johanna Atterström; [2019]
    Nyckelord :e-service quality; consumer decisionprocess; online consumer behaviour; grocery shopping; e-service quality; consumer decision process; online consumer behaviour; grocery shopping;

    Sammanfattning : Introduction: E-commerce has shown a large increase in the last years and constitutes a great portion of the market. This has led to a digital shift and more people choose to e-shop. This has affected the retail business, since there are new, more comfortable ways to buy your groceries. LÄS MER

  3. 28. Sinnesmarknadsföringens betydelse för ökad konkurrenskraft och utveckling av caféers servicelandskap

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Sara Ingelsten; Linn Pohjonen Wittenberg; [2018]
    Nyckelord :Multisensory marketing; servicescapes; competitivneness; café environment; traditional cafés; brand identity; Sinnesmarknadsföring; servicelandskap; konkurrenskraft; cafémiljö; traditionella caféer; varumärkesidentitet;

    Sammanfattning : Syfte och forskningsfrågor Studiens syfte är att undersöka hur servicelandskapet på traditionella caféer kan påverka de olika sinnena och kundens upplevelser. Syftet är också att kunna påvisa vad som kan anses vara unikt i servicelandskapet för traditionella caféer. LÄS MER

  4. 29. "Det är bara käbbel!" : En kvalitativ studie om hur politiska partier kan skapa förtroende hos Generation Y genom marknadskommunikation.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Isabell Axelsson; Hanna Grimsborn; Johanna Borgström; [2018]
    Nyckelord :Förtroende; Generation Y; Kommunikation; Politisk kommunikation samt Sociala medier.;

    Sammanfattning : Syfte: Studiens syfte är att undersöka hur politiska partier kan skapa förtroende hos Generation Y genom marknadskommunikation. Metod: Uppsatsen är utformad med en kvalitativ forskningsmetod och den empiriska insamlingen grundar sig i åtta semistrukturerade intervjuer. Studien baseras på ett växelspel mellan deduktiv och induktiv ansats. LÄS MER

  5. 30. "Hej, behöver du hjälp?" : En studie om kunders erfarenheter av och önskemål om interaktion med personal i klädbutiker

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Mariella Reihammar; Albina Sjöberg; Katarina Thoor; [2018]
    Nyckelord :Interaction; Clothing store personnel; Customer value; Value creation; Customer wants; Service encounter; Interaktion; Personal i klädbutik; Kundvärde; Värdeskapande; Önskemål; Kundmöte;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att undersöka kunders erfarenheter av och önskemål kring interaktionen med klädbutikers personal. Vidare undersöker studien på vilket sätt kunder vill att interaktionen ska ske samt inom vilka zoner och vid vilka tillfällen. LÄS MER