Sökning: "kvalitativ induktiv och deduktiv ansats"
Visar resultat 26 - 30 av 92 uppsatser innehållade orden kvalitativ induktiv och deduktiv ansats.
26. Situationens inverkan på konsumenters upplevelse av historikbaserad annonsering (HBA)
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Syfte och frågeställning: Syftet med denna studie är att undersöka hur konsumenter upplever historikbaserad annonsering och om denna upplevelse varierar beroende på vilken situation konsumenten befinner sig i. Vidare är det även av intresse att undersöka hur historikbaserad annonsering kan upplevas ha en inverkan på konsumenters vilja till köp samt var, när och på vilket sätt denna inverkan kommer till uttryck. LÄS MER
27. E-handel av livsmedel : En kvalitativ studie som undersöker hur e-service quality påverkar kundens köpbeteende
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Introduction: E-commerce has shown a large increase in the last years and constitutes a great portion of the market. This has led to a digital shift and more people choose to e-shop. This has affected the retail business, since there are new, more comfortable ways to buy your groceries. LÄS MER
28. Sinnesmarknadsföringens betydelse för ökad konkurrenskraft och utveckling av caféers servicelandskap
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Syfte och forskningsfrågor Studiens syfte är att undersöka hur servicelandskapet på traditionella caféer kan påverka de olika sinnena och kundens upplevelser. Syftet är också att kunna påvisa vad som kan anses vara unikt i servicelandskapet för traditionella caféer. LÄS MER
29. "Det är bara käbbel!" : En kvalitativ studie om hur politiska partier kan skapa förtroende hos Generation Y genom marknadskommunikation.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Syfte: Studiens syfte är att undersöka hur politiska partier kan skapa förtroende hos Generation Y genom marknadskommunikation. Metod: Uppsatsen är utformad med en kvalitativ forskningsmetod och den empiriska insamlingen grundar sig i åtta semistrukturerade intervjuer. Studien baseras på ett växelspel mellan deduktiv och induktiv ansats. LÄS MER
30. "Hej, behöver du hjälp?" : En studie om kunders erfarenheter av och önskemål om interaktion med personal i klädbutiker
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att undersöka kunders erfarenheter av och önskemål kring interaktionen med klädbutikers personal. Vidare undersöker studien på vilket sätt kunder vill att interaktionen ska ske samt inom vilka zoner och vid vilka tillfällen. LÄS MER