Sökning: "kvalitativ och kvantitativ metoder"
Visar resultat 21 - 25 av 380 uppsatser innehållade orden kvalitativ och kvantitativ metoder.
21. Förskollärares upplevelse gällande det pedagogiska arbetet i förhållande till barngruppens storlek inom förskolan : -
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för barndom, utbildning och samhälle (BUS)Sammanfattning : Det finns idag inte mycket forskning som handlar om stora barngrupper i förskolan. Den forskning som finns visar att en mindre barngrupp ger bättre förutsättningar för barns utveckling och lärande. LÄS MER
22. Contested consequences : Discourse analysis of social conflict between Sami Reindeer Herding Communities and mining corporations in Impact Assessments
Master-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för geografiSammanfattning : For a long time, the indigenous Sami of northern Sweden have had little influence within planning processes. This problem have in recent years been highlighted both in legal terms and through practices for developing Impact Assessments (IA), and has led to increasing conflict between reindeer herders and mining corporations. LÄS MER
23. Sjuksköterskestudenters erfarenheter av att bli utsatt för hot och våld under den kliniska utbildningen : En integrativ litteraturöversikt
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknikSammanfattning : Introduktion: Definitionen av hot och våld är bred, allt från verbala hot till fysiskt våld. Praktisk inlärning i form av klinisk utbildning ingår i sjuksköterskeutbildningen där sjuksköterskestudenterna får lära sig att hantera en rad olika situationer. LÄS MER
24. Elevperspektiv av digitala verktygs funktion : Vilka är de pedagogiska användningsområdena
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Sammanfattning/Abstract Panawong, Onuma & Kristensson, Emma (2023). Elevperspektiv av digitala verktygs funktion – Vilka är de pedagogiska användningsområdena. Specialpedagogprogrammet, Institutionen för skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö Universitet, 90 hp. LÄS MER
25. CONNECTING THE DOTS : Exploring gene contexts through knowledge-graph representations of gene-information derived from scientific literature
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Analyzing the data produced by next-generation sequencing technologies relies on access to information synthesized based on previous research findings. The volume of data available in the literature is growing rapidly, and it is becoming increasingly necessary for researchers to use AI or other statistics-based approaches in the analysis of their datasets. LÄS MER