Sökning: "kvalitativ och kvantitativ metoder"

Visar resultat 11 - 15 av 380 uppsatser innehållade orden kvalitativ och kvantitativ metoder.

  1. 11. Säkerhetsarbete inom små företag : En Fallstudie på Duro Svenska Tapetmästare

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Industriell ekonomi

    Författare :Berivan Bulduk; Nina Lundström; Sundos Samberger; [2023]
    Nyckelord :Riskmanagment; SAM; safty management; FMEA; SME; production; PDCA; workplace accident; Riskhantering; SAM; säkerhetsarbete; FMEA; SME; produktion; PDCA; arbetsolyckor;

    Sammanfattning : Säkerhet inom alla verksamhetens processer är en viktig del i organisationer för att de ska fungera långsiktigt. Människans välmående och hälsa är grundläggande för att ett företag ska kunna bedriva en fungerande verksamhet. LÄS MER

  2. 12. ”När man är källkritisk är man vaccinerad mot att bli lurad med falsk information” : En studie om samhällselevers källkritiska förhållningssätt i gymnasiearbetet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Rebecca Holmberg; Ellinor Tellebo; [2023]
    Nyckelord :källkritik; gymnasiearbete; samhällsvetenskapsprogrammet; fenomenografi; samhällskunskapsdidaktik;

    Sammanfattning : Källkritik är ett centralt inslag i många ämnen, inte minst i samhällskunskapen. Syftet med denna uppsats  var att  undersöka  svenska elevers olika förhållningssätt till källkritik i gymnasiearbeten inom samhällsvetenskapsprogrammet. LÄS MER

  3. 13. The Effects of Threads in a Chat Application and How to Design Them

    Master-uppsats, Lunds universitet/Ergonomi och aerosolteknologi; Lunds universitet/Certec - Rehabiliteringsteknik och Design

    Författare :Le Filip Tran; Arvid Bengtsson; [2023]
    Nyckelord :Chat; Chat application; Chat threads; Usability; User-centered design; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : The usage of online communication has increased heavily in recent times, especially chat applications. It both makes communication faster and fits well with remote work. As the chats of large chat groups can be messy with many writers there is potential for improvement in regard to the structure and organization of messages. LÄS MER

  4. 14. Läsförståelse Smittar Ju Av Sig I Allt Man Gör : En studie av läsförståelse i årskurs ett på gymnasieskolan, med fokus på screening, undervisning och det nationella provet i läsförståelse

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå,

    Författare :Hanna Järpehult; [2023]
    Nyckelord :reading comprehension; screening; upper secondary school; national tests; Swedish; läsförståelse; läsförståelsescreening; gymnasieskola; nationella proven; svenska;

    Sammanfattning : Läsförståelse är av vikt för kunskapsinhämtning, men även för att kunna fungera som samhällsmedborgare i Sverige. Studier av läsförståelse är inte ovanligt men de sätter främst fokus på de lägre åldrarna. Denna studie avser i stället att bidra till kunskap om läsförståelse i gymnasieåldern. LÄS MER

  5. 15. A study investigating the factors that causes delays in construction equipment projects in UX/HMI area

    Master-uppsats, KTH/Väg- och spårfordon samt konceptuell fordonsdesign

    Författare :Shivalika Shivalika; [2023]
    Nyckelord :Construction equipment projects; delays; User Experience UX ; Human-Machine Interface HMI ; Volvo Construction Equipment; qualitative analysis; quantitative analysis; project management; communication; collaboration; Produktutvecklingsprojekt; arbetsmaskiner; förseningar; användarupplevelse UX ; människa-maskin-gränssnitt HMI ; Volvo Construction Equipment; kvalitativ analys; kvantitativ analys; projektledning; kommunikation; samarbete;

    Sammanfattning : This research study investigates the factors contributing to delays in construction equipment projects, specifically in the User Experience (UX) and Human-Machine Interface (HMI) area, with a particular focus on projects conducted at the company Volvo Construction Equipment. The study incorporates a literature review, a mixed-methods approach combining qualitative and quantitative analysis, and in-depth discussions. LÄS MER