Sökning: "kvantitativ metod diskussion"
Visar resultat 11 - 15 av 527 uppsatser innehållade orden kvantitativ metod diskussion.
11. Hållbarhet och systematisk risk : En kvantitativ studie om ESG och betavärde ur ett europeiskt och amerikanskt perspektiv
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Trenden med hållbara investeringar har vuxit sig starkare och intressenter ställer krav på etiskt företagande och söker möjligheter till hållbara investeringar. Fenomenet ESG, miljö (E), sociala aspekter (S) och bolagsstyrning (G), är ett av få medel som bedömer och jämför hållbart företagande. LÄS MER
12. Måltider i förskolan : Förskolepersonalens beskrivningar av deras arbetssätt
M1-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka hur förskolepersonal beskriver sitt arbetssätt med och vid måltider utifrån ett pedagogiskt förhållningssätt. För att ta reda på det ställdes följande frågeställning “På vilka sätt beskriver förskolepersonal sitt arbetssätt med måltider i förskolan?”. LÄS MER
13. Vägen till lojalitet : En kvantitativ studie om lojalitet på den svenska bilmarknaden
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå,Sammanfattning : Background and purpose: In a highly competitive market such as the Swedish car market, it is of great importance for companies to gain a loyal customer base. Loyal customers have proven to entail several benefits. LÄS MER
14. Effekten av influncer marknadsföring på konsumenter : En studie av hur influencer kampanjer påverkar konsumenternas varumärkeslojalitet och köpintention
Kandidat-uppsats, Högskolan i HalmstadSammanfattning : Sammanfattning Titel Effekten av Influencer Marknadsföring på konsumenters: En studie av hur influencer kampanjer påverkar konsumenternas varumärkeslojalitet och köpintention Nivå C- uppsats, 15 hp Författare Charlotte Krönlein och Hanna Kram Handledare Afshin Afsharipour Examinator Svante Andersson Termin VT 2023 Syfte: Syftet med studien är att förstå effekten av hur influencers medverkan i kampanjer på konsumenters varumärkeslojalitet och köpintention, samt att undersöka eventuella skillnader mellan män och kvinnor i detta sammanhang. Studiens syfte är att skapa en förståelse för hur mycket influencers medverkan i kampanjer påverkar människors vilja att köpa företagets produkter och hur de bidrar till varumärkeslojalitet, samtidigt som den tar hänsyn till skillnader mellan män och kvinnor. LÄS MER
15. Brukarens förväntningar på knapporientering och dimringsfunktionen hos styrningspanel med fyra knappar
Kandidat-uppsats, Jönköping University/JTH, Byggnadsteknik och belysningsvetenskapSammanfattning : Introduction – Digital systems for lighting control are becoming increasingly common. One way to manually control these systems is through control panels with buttons. These panels can vary in both appearance (layout) and function (user interaction). LÄS MER