Sökning: "kvantitativ metod generaliserbarhet"

Visar resultat 16 - 19 av 19 uppsatser innehållade orden kvantitativ metod generaliserbarhet.

  1. 16. Franchisee-based brand equity inom fastighetsmäklarbranschen : Varumärkets värde för franchisetagare

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Malin Bloom; Ebba Granberg; [2015]
    Nyckelord :Franchisee-based brand equity; brand; franchisee; attraction; retention and sources.; Franchise-based brand equity; varumärke; franchisetagare; attraktion; bibehållande och källor;

    Sammanfattning : Titel: Franchisee-based brand equity inom fastighetsmäklarbranschen – Varumärkets värde för franchisetagare Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Ebba Granberg, Malin Bloom Handledare: Jonas Kågström Datum: 2015 - maj Syfte: Syftet med denna studie är att analysera vilka källor franchisetagare påverkas av i skapandet av FBBE inom tjänsteföretag. Detta med avseende på vilken betydelse varumärket har i franchisekonceptet och huruvida detta påverkar franchisetagarens intentioner att ingå i ett franchiseavtal samt bibehålla franchiserelationen. LÄS MER

  2. 17. En studie över hur den anställdas medvetenhet, förståelse och engagemang påverkar kundnöjdheten

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Emma Rydfjäll; Kimberly Pändel Lehn; [2013]
    Nyckelord :IBP-modellen; kundnöjdhet; varumärke; anställda; engagemang.;

    Sammanfattning : Abstrakt   Titel: En studie över hur den anställdes medvetenhet, förståelse och engagemang påverkar kundnöjdheten.   Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi med inriktning mot fastighetsförmedling   Författare: Emma Rydfjäll & Kimberly Pändel Lehn   Handledare: Lars-Johan Åge   Datum: 2013-maj   Syfte/bakgrund: Den interna marknadsföringen har blivit allt viktigare. LÄS MER

  3. 18. Corporate Social Responsibility : och dess inverkan på lönsamheten

    Magister-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskap

    Författare :David Kunze; [2008]
    Nyckelord :CSR; Corporate social responsibility; hållbarhet; lönsamhet; nyckeltal;

    Sammanfattning : Corporate Social Responsibility (CSR) har fått en allt större roll under senare år. Fler och fler företag ser värdet av och engagerar sig i frågor rörande miljö, samhälle och socialt ansvarstagande. LÄS MER

  4. 19. Kvalitativ metod - vetenskap eller inte?

    Kandidat-uppsats, Institutionen för religion och kultur

    Författare :Vibeke Gunneng; [2006]
    Nyckelord :quantitative method; qualitative method; epistemology; philosophy of science; kvantitativ metod; kvalitativ metod; kunskapsteori; vetenskapsteori;

    Sammanfattning : Denna uppsats undersöker den kvantitativa och den kvalitativa forskningsmetoden ur ett kunskapsteoretiskt och ett vetenskapsteoretiskt perspektiv. I fråga om kvalitativ forskning har metoderna hermeneutik och fenomenologi studerats särskilt grundligt. LÄS MER