Sökning: "lärarutbildning IT"
Visar resultat 1 - 5 av 386 uppsatser innehållade orden lärarutbildning IT.
1. Formativ bedömning i undervisning ur lärarperspektiv i ämnet engelska : Formativ bedömnings fördelar och utmaningar
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildningSammanfattning : Abstract: The purpose of this study was to investigate the attitudes of six elementary school teachers towards formative assessment strategies and how they employ them. The study employed a qualitative approach, utilizing semi-structured interviews to explore the teachers´understanding formative assessment, its application in their teaching practices, and the perceived advantages and disadvantages associated with its use. LÄS MER
2. Idrottslärares förmedling av kunskaper och värderingar till sina elever i friluftsliv : En kvalitativ undersökning om hur idrottslärare uttrycker sig om deras friluftslivsundervisning
Magister-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildningSammanfattning : Studiens syftar till att utveckla förståelse för idrottslärares friluftslivsundervisning inom idrott och hälsa. Studiens utgår från Biestas tre undervisningsfunktioner om kvalificering, socialisering och subjektifiering. LÄS MER
3. ChatGPT: Aplicación y percepción de suuso en el aula de español como lengua moderna : Un estudio sobre la producción escrita en la escuela básica en Suecia
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildningSammanfattning : In this study we try to identify the perceptions and possible areas of use towards ChatGPT in teaching Spanish in compulsory schools in Sweden. The data has been obtained from the responses to two surveys of 6 teachers and 69 students of Spanish, combined with the results of a classroom task focusing on the writing skill with and without ChatGPT as a tool. LÄS MER
4. Vilken kunskap prioriterar lärare inom friluftslivsundervisningen? : Med målet att ge eleverna förutsättningar och intresse av att vara i naturen, nu och i framtiden
Magister-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildningSammanfattning : The purpose of the study is to increase the understanding of the purpose and goals of physical education teachers in their outdoor education and what knowledge they express as important for students to develop and demonstrate in, about and through outdoor education. Five physical education teachers participated in the study. LÄS MER
5. Hur man lär sig spanska ur ett elevperspektiv : 18 elevers upplevelse och erfarenhet av inlärning i grundskolan
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildningSammanfattning : I det här examensarbetet har en studie om elevers perspektiv på spanskundervisning och övningar för språkinlärning på högstadiet genomförts. Studien inkluderar 18 elevers svar på en enkät följt av fem fördjupande intervjuer. LÄS MER