Sökning: "lönsamhet media"
Visar resultat 11 - 15 av 59 uppsatser innehållade orden lönsamhet media.
11. Sponsringens nya spelplan : En kvalitativ studie om hur elitidrottssponsorer påverkas av digital kommunikation i arbetet med sponsringsprocessen
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Elitidrottssponsring är ett kraftfullt marknadsföringsverktyg som företag använder sig av för att generera intresse, engagemang och lönsamhet, där allt mer idag sker i snabbt utvecklande digitala miljöer. Tidigare forskning har identifierat fem steg som utgör sponsringsprocessen, men det har däremot inte beskrivits hur den allt mer påverkande digitala kommunikationen påverkar elitidrottssponsorer i sponsringsprocessen. LÄS MER
12. Lön och lönsamhet : En kvantitativ studie om den verkställande direktörens ersättning och bolagets prestation
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : En verkställande direktör är direkt ansvarig över den löpande verksamheten i ett företag. Genom strategiska beslut kan VD:n påverka bolagets prestationer, denna typ av beslut har synnerligen stor inverkan på bolag verksamma inom högteknologiska branscher. LÄS MER
13. Sambandet mellan CSR och lönsamhet och det ökade hållbarhetskravets påverkan över tid : En longitudinell studie om företag inom EU
Magister-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskapSammanfattning : There are no doubts regarding the fact that the subject sustainability has gained a lot of attention and importance to the public over the past years. Everything from ecological products to electric cars and fair working environment shows us that everyone can gain something from working with sustainability, even the companies. LÄS MER
14. Project evaluation in the energy sector: The case of wind farm development
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Wind is a fast growing energy resource and the demand for clean energy is increasing with growing interests from media, governmental institutions and the public (EWEA, 2004). The increased interest towards the wind energy market has led to a more competitive environment where it is crucial for a project developer to select projects most likely to succeed, in terms of profitability, among alternatives on the market. LÄS MER
15. Lean i lantbruksföretag : hur arbetar lantbrukare med lean?
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of People and SocietySammanfattning : Lean är en företagsfilosofi som härstammar från Toyota och deras Toyota Production System (TPS) som grundades efter andra världskriget. Lean har utvecklats genom åren och det har gjort att begreppet blivit diffust och svårt att beskriva, men kan i korthet sägas gå ut på att minimera slöserier i produktionsprocessen. LÄS MER