Sökning: "lönsamhet media"
Visar resultat 6 - 10 av 59 uppsatser innehållade orden lönsamhet media.
6. Hyggesfritt skogsbruk : ekonomisk inverkan på skogsbruket
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Forest EconomicsSammanfattning : Sveriges skogsbrukshistoria präglas av innovation och förändringar på stor skala. 1800 talets dimensionsavverkningar övergick till 1900 talets industrialiserade skogsbruk. Möjligtvis är det 2000 talet som kommer präglas av det hyggesfria skogsbruket. LÄS MER
7. Pay to win : En studie om mikrotransaktioners förändring av upplevelsen i onlinespel
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : Spel är en av de största underhållningsbranscherna, vilket ger utvecklare möjlighet till stor lönsamhet. Syftet med denna studie är att identifiera faktorerna för varför spelare känner behov avatt göra köp av virtuella produkter i onlinespel och hur det kommer att påverka spelupplevelsen. LÄS MER
8. Content marketing på Instagram : En studie om konsumentens associationer till kosmetikavarumärken med avseende på upplevda värden och upplevd lojalitet
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Problembakgrund: Content Marketing är ett marknadsföringsverktyg som kan användas i syfte att skapa värde och lojalitet. Digitaliseringen har utformat tekniska konsumenter som är skeptiska till traditionella reklambudskap. LÄS MER
9. Kommunikationsflöde : En fallstudie av internkommunikation
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : För att ett företag ska kunna växa och öka sin lönsamhet krävs det engagerade medarbetare, för att skapa och behålla engagerade medarbetare är det viktigt för organisationer att utveckla sin interna kommunikation. Utan ett fungerande kommunikationsflöde kan sprickor i företaget uppstå, vilket kan leda till negativa konsekvenser som exempelvis att medarbetarna tappar förtroende för ledningen, eller att de inte är motiverade på arbetsplatsen. LÄS MER
10. Hållbar kommunikations finansiella påverkan på företag inom fast fashion : En kvantitativ innehållsanalys
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Purpose: The purpose of the study is to explore from a business perspective whether it is important for fast fashion companies to communicate about environmental sustainability on social media. The purpose is thus to study how fast fashion companies, who are active in the Swedish market, communicate about environmental sustainability. LÄS MER