Sökning: "lönsamhet media"

Visar resultat 6 - 10 av 59 uppsatser innehållade orden lönsamhet media.

  1. 6. Hyggesfritt skogsbruk : ekonomisk inverkan på skogsbruket

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Forest Economics

    Författare :Jakob Granath; Mattis Söderström; [2022]
    Nyckelord :blädning; skärmställning; trakthyggesbruk;

    Sammanfattning : Sveriges skogsbrukshistoria präglas av innovation och förändringar på stor skala. 1800 talets dimensionsavverkningar övergick till 1900 talets industrialiserade skogsbruk. Möjligtvis är det 2000 talet som kommer präglas av det hyggesfria skogsbruket. LÄS MER

  2. 7. Pay to win : En studie om mikrotransaktioners förändring av upplevelsen i onlinespel

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Douglas Hallin; William Portin; [2021]
    Nyckelord :microtransactions; virtual products; virtual objects; gaming experience; user experience; online gaming; consumption value; flow; mikrotransaktioner; virtuella produkter; virtuella föremål; spelupplevelse; användarupplevelse; onlinespel; konsumtionsvärde; flow;

    Sammanfattning : Spel är en av de största underhållningsbranscherna, vilket ger utvecklare möjlighet till stor lönsamhet. Syftet med denna studie är att identifiera faktorerna för varför spelare känner behov avatt göra köp av virtuella produkter i onlinespel och hur det kommer att påverka spelupplevelsen. LÄS MER

  3. 8. Content marketing på Instagram : En studie om konsumentens associationer till kosmetikavarumärken med avseende på upplevda värden och upplevd lojalitet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Lovisa Karlsson; Sara Nilsson; [2021]
    Nyckelord :Social media marketing; Content Marketing; Traditional marketing; Customer loyalty; Consumption value theory; Cosmetic marketing;

    Sammanfattning : Problembakgrund: Content Marketing är ett marknadsföringsverktyg som kan användas i syfte att skapa värde och lojalitet. Digitaliseringen har utformat tekniska konsumenter som är skeptiska till traditionella reklambudskap. LÄS MER

  4. 9. Kommunikationsflöde : En fallstudie av internkommunikation

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Hampuz Jönsson; Ludvig Sedelius; Oliver Oskarsson; [2021]
    Nyckelord :internkommunikation; effektivisering; geografisk spridning;

    Sammanfattning : För att ett företag ska kunna växa och öka sin lönsamhet krävs det engagerade medarbetare, för att skapa och behålla engagerade medarbetare är det viktigt för organisationer att utveckla sin interna kommunikation. Utan ett fungerande kommunikationsflöde kan sprickor i företaget uppstå, vilket kan leda till negativa konsekvenser som exempelvis att medarbetarna tappar förtroende för ledningen, eller att de inte är motiverade på arbetsplatsen. LÄS MER

  5. 10. Hållbar kommunikations finansiella påverkan på företag inom fast fashion : En kvantitativ innehållsanalys

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Michelle Zetterberg; Viktor Granholm; Kajsa Rutgersson; [2020]
    Nyckelord :Sustainability; Instagram; fast fashion; profitability; impact; communication.; Hållbarhet; Instagram; fast fashion; lönsamhet; påverkan; kommunikation.;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of the study is to explore from a business perspective whether it is important for fast fashion companies to communicate about environmental sustainability on social media. The purpose is thus to study how fast fashion companies, who are active in the Swedish market, communicate about environmental sustainability. LÄS MER