Sökning: "lönsamhet media"
Visar resultat 21 - 25 av 59 uppsatser innehållade orden lönsamhet media.
21. Varumärkesbyggnad med begränsade resurser : en fallstudie av Jannelunds gård
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Handel med utlandet ger konsumenter i Sverige ökat utbud och fler valmöjligheter av livsmedelsprodukter. Lantbruksföretag i Sverige möter därmed en hårdare konkurrens och behovet av att diffrentiera sig från andra producenter och säljare blir större. LÄS MER
22. Media - makt att sätta företags agenda? : En kvantitativ studie om medias makt att påverka företags hållbarhetsredovisningar
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Bakgrund Den senaste tiden har en signifikant ökning av hållbarhetsrelaterade frågor skett i media samtidigt som företag nu i allt större utsträckning redovisar om hållbarhet. Media har en central roll i dagens samhälle och hållbarhet har vuxit fram som en av näringslivets viktigaste samtidsfrågor. LÄS MER
23. En studie om konflikten mellan företags affärsstrategi och CSR-arbete i lågprishandeln
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : En önskan om högre levnadsstandard har drivit på konsumtionstakten i Sverige. Hos företag ligger stort fokus på ökad tillväxt och högre lönsamhet där en del företag använder en lågprisstrategi för att vinna konkurrensandelar. LÄS MER
24. Determinants of Capital Structure in the Swedish Dairy Farm Industry
Magister-uppsats, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : We have examined the capital structure of the Swedish dairy farm industry and the driving forces behind this capital structure. This industry has undergone some major changes during modern time. These changes constitutes mainly of the number of farms and technological development. LÄS MER
25. Barriärer för elbilsintroduktionen i Sverige - Attityder, ekonomi och teknik
Magister-uppsats, Lunds universitet/Miljövetenskaplig utbildningSammanfattning : The aim of this study has been to investigate the technical, economical and psychological barriers for the market introduction of battery electric vehicles (BEV) in Sweden. The current situation as well as future possibilities for battery electric vehicles in Sweden has also been central to this study. LÄS MER