Sökning: "livsmedel i butik"
Visar resultat 1 - 5 av 56 uppsatser innehållade orden livsmedel i butik.
1. Kultivara
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för naturvetenskap, design och hållbar utveckling (2023-)Sammanfattning : Det storskaliga jordbruket i Sverige kräver stora mängder insatsmedel och både bidrar till samt skadas av miljöförändringarna. I FN:s gobala mål 2: ingen hunger sätts målet att varje land ska säkra ett hållbart jordbruk och näringsrik mat till sina invånare. LÄS MER
2. Tångbrunnen
Kandidat-uppsats, KTH/ArkitekturSammanfattning : Med uppgiften att skapa ett ”hus för folket” och en hybridbyggnad skapades Tångbrunnen. En plats som kombinerar spa, restaurang, tångproduktion, konferens och co-working vid Nickstaviken i Nynäshamn. Hybridprogrammet knyts samman av tången, som används både i spa och restaurang som en viktig komponent. LÄS MER
3. Visual Merchandising : Visual Merchandising i livsmedelsbutiker med fokus på ekologiska livsmedel
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : An extensive number of previous studies have examined the consumption of organic foods from a consumer perspective, and previous studies that have examined Visual Merchandising have primarily focused on the fashion industry. The purpose of this study is to investigate how three physical grocery stores work with Visual Merchandising when displaying organic foods. LÄS MER
4. Barnfamiljers ekologiska konsumtionsvanor : En undersökning om hur prisökningen har påverkat svenska barnfamiljers ekologiska konsumtionsmönster
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för samhälls- och kulturvetenskap (from 2013)Sammanfattning : Ekologiskt livsmedel har länge varit eftertraktat av konsumenter i hela Sverige. Anledningen till populariteten är olika, däremot anses den personliga hälsan, djurens välmående, miljön och den biologiska mångfalden vara en del av det viktigaste faktorerna till att konsumenter handlar ekologiska livsmedel. LÄS MER
5. Konsumenters beteenden och attityder till e-handel av livsmedel : - coronapandemins påverkan
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Andelen köp som sker via e-handeln har ökat under de senaste åren och fortsätter öka för varje år som går. Vilket härleds till att människor blir bättre och bättre på att anpassa sig till ny teknologi som träder fram på marknaden. Detta gör också att människor blir mer benägna att använda sig av teknologiska lösningar. LÄS MER