Sökning: "Organic foods"

Visar resultat 1 - 5 av 49 uppsatser innehållade orden Organic foods.

  1. 1. Optimization of Solid-State Fermentation process for brown seaweed using LAB and characterization of the products

    Master-uppsats, Lunds universitet/Bioteknik (CI); Lunds universitet/Bioteknik (master)

    Författare :Sweta Singh; [2024]
    Nyckelord :lactic acid bacteria; solid-state fermentation; Alaria esculenta; Saccharina latissima; seaweed fermentation; biotechnology; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Fermentation has played a vital role in human history, offering solutions for food preservation, culinary diversity, and the creation of diverse and flavorful foods and beverages. Its importance continues today, both in traditional practices and in modern industrial applications. LÄS MER

  2. 2. Användning av ekologiska och närproducerade livsmedel i ämnet hem- och konsumentkunskap

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kost- och måltidsvetenskap

    Författare :Ann-Charlott Olén; Carina Hemmarö; Filippa Svedlund; [2023]
    Nyckelord :ekologiskt; närproducerat; ramfaktorer; hem- och konsumentkunskap;

    Sammanfattning : Bakgrund Genom att handla närproducerat och ekologiskt är det möjligt att bidra till hållbar utveckling. Enligt det centrala innehållet för hem och konsumentkunskap ska elever utbildas att göra genomtänkta val av livsmedel som främjar deras hälsa, ekonomi och vår miljö. LÄS MER

  3. 3. Suspensions of Calcium Phosphate : Interactions of milk proteins to hydroxyapatite

    Master-uppsats, Lunds universitet/Livsmedelsteknik och nutrition (master)

    Författare :Ying Chen; [2023]
    Nyckelord :Calcium fortification; Milk proteins interactions; Colloid chemistry; Food technology; engineering and nutrition; Agriculture and Food Sciences;

    Sammanfattning : Capolac is a product containing hydroxyapatite (HA) from Arla Food Ingredients, to be used for calcium fortification. The adsorption of casein and whey proteins onto the Capolac was investigated, aiming to solve the sedimentation problem of this insoluble calcium phosphate. LÄS MER

  4. 4. How Relationship Marketing can Improve the Value Proposition and Increase the Sales of Organic Food : A Single Case Study Exploring How Different Actors in the Food Industry Can Implement Marketing Strategies

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Angela Bayat Sahil; Maja Holmén; [2023]
    Nyckelord :Relationship marketing; Organic food; Value proposition; Marketing strategies; Product sales; Sustainability; Relationsmarknadsföring; Ekologiska livsmedel; Värdeerbjudande; Marknadsföringsstrategier; Försäljning; Hållbarhet;

    Sammanfattning : In recent years, organic food sales in Sweden have experienced a decrease in sales, opening up new challenges and opportunities for various actors within the food industry. The Swedish food industry works extensively with sustainability and aims to foster a sustainable food system. LÄS MER

  5. 5. Visual Merchandising : Visual Merchandising i livsmedelsbutiker med fokus på ekologiska livsmedel

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Jennie Petersson; Julia Halén; Fanny Sandberg; [2023]
    Nyckelord :Organic foods; grocery stores; Visual Merchandising; Marketing Mix; display; Ekologiska livsmedel; livsmedelsbutiker; Visual Merchandising; Marknadsmix; exponering;

    Sammanfattning : An extensive number of previous studies have examined the consumption of organic foods from a consumer perspective, and previous studies that have examined Visual Merchandising have primarily focused on the fashion industry. The purpose of this study is to investigate how three physical grocery stores work with Visual Merchandising when displaying organic foods. LÄS MER