Sökning: "lokalkontor"
Visar resultat 16 - 20 av 20 uppsatser innehållade ordet lokalkontor.
16. Hur fungerar det?- En studie om internkommunikation inom SEB
Kandidat-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)Sammanfattning : Syftet är att studera vilka informations- och kommunikationskanaler som används inom SEB (centralt som lokalt) och vad dess syfte är; att undersöka hur centralt styrd den lokala internkommunikationen på bankkontoret i Halmstad är; vilken betydelse internkommunikationen har för SEB: s företagskultur (centralt som lokalt); vilken syn anställda har på kommunikation. Internkommunikation studeras ingående, därefter förhållandet mellan kommunikation och information. LÄS MER
17. Den fragmenterade coachen - en fallstudie i en säljande organisation
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syfte: Att skapa en försåelse för innebörden av begreppet coach samt att differentiera detta begrepp inom den studerade organisationen. Metod: En abduktiv forskningsansats har använts och metoden har varit kvalitativ. LÄS MER
18. Service ur ett medborgarperspektiv : Skatteverket: service eller kontroll?
Magister-uppsats, Södertörns högskolaSammanfattning : Service är ett svårdefinierat ord och upplevs på olika sätt beroende på situation och person. Service kan också yttra sig, och erbjudas på olika sätt beroende på organisation. LÄS MER
19. Eftermarknadens möjligheter : En studie av Swecon AB:s tjänsteutbud
Magister-uppsats, IHH, FöretagsekonomiSammanfattning : Problem The manufacturing industry is a mature industry where the profit margins are small and the competition is hard. This makes it hard for both manufacturers and resellers to gain market shares and reach reasonable profit margins only by selling products. LÄS MER
20. Intranät : en kunskapskälla i arbetet?
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för ekonomi och samhällsvetenskapSammanfattning : The ambition with this study is to look into and create an understanding for how an intranet can work as a support system in work processes in capacity as a source of knowledge. We want to enhance the understanding for which kind of knowledge that can be coded in and transmitted by an intranet, and which that is lost in this process. LÄS MER