Sökning: "loyal customers"

Visar resultat 1 - 5 av 268 uppsatser innehållade orden loyal customers.

  1. 1. Digitaliseringens påverkan på kundrelationer: En jämförande studie mellan banken och dess kunders perspektiv.

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi

    Författare :Bleona Iberhysaj; Yamama Mawed; [2023]
    Nyckelord :Digitalization; digital transformation; banks; customer relationship; customer satisfaction; customer loyalty and trust.; Digitalisering; digitaliserings transformation; bank; kundrelationer; kundnöjdhet; kundlojalitet och förtroende.;

    Sammanfattning : Digitaliseringsfenomenet har inneburit ett ändrat kundbeteende gällande hur kunder numera väljer att hushålla och förvalta sin ekonomi. I och med det ändrade kundbeteendet väljer banker att distribuera många av deras finansiella tjänster digitalt. LÄS MER

  2. 2. Seeking License to Operate in Times of Uncertainty: A discourse analysis of how a GRO communicates to obtain loyalty during a prevailing inflation

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Oskar Nordström; [2023]
    Nyckelord :Public Relations; Corporate Communication; Digital Marketing Communication; Customer Loyalty; Inflation; Grocery Retail Operator; Grocery Retail Industry; Social Sciences;

    Sammanfattning : During recent years, Swedish society has been affected by circumstances causing conditions for uncertainty. Since the beginning of 2022 the prevailing inflation has caused further implications on societal, organizational and individual levels. Due to the economic difficulties, grocery prices have increased significantly. LÄS MER

  3. 3. Tillit vid e-handel av tjänster - påverkande faktorer och designprinciper

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Lara Hinz; Lovisa Lövgren; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Tillit är en avgörande faktor för att främja användning och tillämpning av e-handel. Genom att skapa en tillitsfull relation mellan kunden och leverantören ökar möjligheterna för lojala kunder. Tillit inom e-handel av varor uppnås genom flera faktorer, däribland tydlig struktur och konsekvent design. LÄS MER

  4. 4. ”Det betyder väldigt mycket att få gå, även om man liksom inte pratar hår.” : En kvalitativ intervjustudie om frisörens betydelse för äldre kvinnors upplevelser av socialt stöd och välbefinnande

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för hälsovetenskaper

    Författare :Erika Lundh; [2023]
    Nyckelord :social support; well-being; social relationship; role of hairdresser; socialt stöd; välbefinnande; social relation; frisörroll;

    Sammanfattning : Svenska rapporter har länge påtalat den negativa effekt som avsaknaden av socialt stöd innebär för mänskligt välbefinnande. De sociala relationerna och därmed källorna till socialt stöd förklaras bli färre med åren, värst drabbade i vårt svenska samhälle är kvinnor över 75 år. LÄS MER

  5. 5. Vägen till lojalitet : En kvantitativ studie om lojalitet på den svenska bilmarknaden

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå,

    Författare :Kristoffer Ekdahl; Jesper Hedlund; [2023]
    Nyckelord :Kundlojalitet; varumärke; könsskillnader; svensk bilmarknad; konkurrensfördel; faktorer.;

    Sammanfattning : Background and purpose: In a highly competitive market such as the Swedish car market, it is of great importance for companies to gain a loyal customer base. Loyal customers have proven to entail several benefits. LÄS MER