Sökning: "mälardalens högskola kvantitativ studie"

Visar resultat 1 - 5 av 202 uppsatser innehållade orden mälardalens högskola kvantitativ studie.

  1. 1. Borta bra men hemma bäst : En studie om distansarbete

    Magister-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Yasemin Tuhral; Hanna Kjell; [2022]
    Nyckelord :Distansarbete; Motivation; Kontroll; Relation; Arbetsrätt;

    Sammanfattning : Datum:            28 AUG 2022 Nivå:               Magisteruppsats Akademi:         Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Högskola Författare:      Hanna Kjell                  Yasemin Tuhral (95/03/27)                    (96/02/13) Titel:                Borta bra men hemma bäst? En studie om distansarbete Handledare:    Magnus Lindersöm Nyckelord:      Distansarbete, Motivation, Kontroll, Relation, Arbetssätt Forskningsfrågor:   Hur upplever arbetstagare den snabba arbetsförändring som har skett med anledning av Covid-19? Vilka diskurser dök upp i medierapporter om distansarbete under Covid-19?   Syfte:               Syftet med denna studie är att fördjupa förståelsen för hur en radikal organisationsförändring påverkar arbetstagares syn på distansarbete. Studien ämnar även att undersöka den mediala framställningen av distansarbete kopplat till Covid-19. LÄS MER

  2. 2. Event som marknadsföringsstrategi : En kvantitativ studie om hur eventmarknadsföring påverkar varumärken

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Oliver Hedman; Gustav Blomqvist; Alexander Nordström Käll; [2022]
    Nyckelord :Eventmarknadsföring; mässor; varumärkeskapital; varumärkeskännedom; varumärkeslojalitet; varumärkesattityd;

    Sammanfattning : Datum: 2022-01-13   Nivå:            Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 hp   Institution: Akademin för ekonomi, samhälle, teknik, Mälardalens Högskola   Författare: Gustav Blomqvist             Oliver Hedman                 Alexander Nordström Käll                                                                                                                Titel: Event som marknadsföringsstrategi - En kvantitativ studie om hur eventmarknadsföring påverkar varumärken   Handledare: Rana Mostaghel   Nyckelord: Eventmarknadsföring, mässor, varumärkeskapital, varumärkeskännedom, varumärkeslojalitet, varumärkesattityd.   Frågeställning: Vad har event för påverkan på ett företags varumärkeskapital? På vilket sätt påverkar varumärkesattityd, varumärkeskännedom och varumärkeslojalitet ett företags varumärkeskapital efter ett event?   Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka om eventmarknadsföring som en marknadsföringsstrategi påverkar företags varumärkeskapital. LÄS MER

  3. 3. GENTRIFIERING I VÄSTERÅS : En enkätstudie om de boendes inställning till byggnaden av nya dyra bostäder i Hammarby, Jakobsberg och Pettersberg (Västerås)

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Elvira Sitkevica; [2021]
    Nyckelord :bostadssegregation; gentrifiering; social blandning; urbant medborgarskap; kvantitativ studie; enkätundersökning; Västerås; Sverige;

    Sammanfattning : Detta arbetes syfte är att undersöka de boendes i Västerås inställning till gentrifiering –byggnaden av dyra bostäder i deras bostadsområde. Undersökningen utförs med hjälp av en kvantitativ metod – enkätundersökning i bostadsområden Hammarby, Jakobsberg och Pettersberg. LÄS MER

  4. 4. Innovativt samspel i en initial fas av innovationsprocessen : En jämförande studie hos Arbetsförmedlingen

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Amanda Norling; Tamara Jansson; [2021]
    Nyckelord :Kreativitet; innovation; förutsättningar för kreativitet; kreativitet i den offentliga sektorn; initial fas av innovationsprocess;

    Sammanfattning : This study aims to study how different positions in Arbetsförmedlingen perceive the Innovative interplay. The Innovative interplay includes the components of the Creative climate dimensions; Idea time, Idea support, Challenge/participation, and the successful behaviours of; Questioning and Experimenting. LÄS MER

  5. 5. Har de äldres aktivitetsvanor ändrats under pågående covid-19 pandemin? : En kvantitativ studie om äldres fysiska aktivitet innan och under pågående covid-19 pandemi

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Hälsa och välfärd

    Författare :Sandra Andersson Kakos; [2021]
    Nyckelord :Covid-19 pandemin; fysisk aktivitet äldre; Health belief model; hälsa äldre;

    Sammanfattning : .... LÄS MER