Sökning: "målgrupp alla"

Visar resultat 1 - 5 av 359 uppsatser innehållade orden målgrupp alla.

  1. 1. Konsumentbeteende : Varför väljer svenska konsumenter plagierade lyxvaror istället för äkta

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Ozzy Babaeva; Simon Engström Ahlsson; [2024]
    Nyckelord :Counterfeit products; Plagiarized products; Luxury product; Luxury Goods; Plagiat produkter; Förfalskade produkter; Lyxvaror; Lyxvara produkter;

    Sammanfattning : Denna studie utforskar faktorer som påverkar Svenska konsumenters beslutsfattande vid konsumtion av plagiatprodukter. Förfalskade produkter är imitationer av populära märken som erbjuds till betydligt lägre priser än originalprodukterna. LÄS MER

  2. 2. “Några är lite runda, några är lite fyrkantiga - men alla ska in i samma form” En kvalitativ studie om professionellas upplevelser av sysselsättningsfrämjande arbete med kvinnor med autism samt erfarenheter av tvärprofessionell samverkan

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för socialt arbete

    Författare :Alice Brännudd; Cecilia Westlund; [2023-06-26]
    Nyckelord :högfungerande autism; kvinnor; sysselsättning; samverkan; intersektionalitet;

    Sammanfattning : Studiens syfte var att studera hur professionella förhåller sig till eventuell samhällelig exkludering av kvinnor med autism. Syftet var vidare att genom ett kvalitativt forskningsförfarande undersöka förhållningssätt gentemot målgruppen utifrån dels genusnormer, dels tvärprofessionell samverkan och utformning av sysselsättningsfrämjande insatser. LÄS MER

  3. 3. ”I want to find my faith again” : En kvalitativ studie om tillgänglighet och spiritualitet på vandrings- och pilgrimsleder. 

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Tove Johansson; [2023]
    Nyckelord :Graphic design; pilgrims hiking; visual communication; accessibility; spirituality; Grafisk design; pilgrimsvandring; visuell kommunikation; tillgänglighet; spiritualitet;

    Sammanfattning : Vandrings- och pilgrimsleder är en del av turismnäringen som många människor söker sig till i syfte att nå en spirituell upplevelse eller en närmare kontakt med sig själv och naturen. För att flera människor ska få till sig budskapet att vandra dessa leder, och därmed får ta del av de positiva fördelar som upplevs, krävs det att leden är tillgänglighetsanpassad på flera sätt. LÄS MER

  4. 4. Du kan inte lura ett barn, eller? - En undersökning om barns skydd vid personifierad onlinereklam

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrätt

    Författare :Tomasine Cooper Ellhammar; [2023]
    Nyckelord :onlinereklam; MFL; GDPR; LEK; Barnkonventionen; DSA; TikTok; EU-kommissionen; Law and Political Science;

    Sammanfattning : With the development of digitalization, personalized online advertising has grown worldwide. This means that companies, through so-called Cookies, collect personal data about the consumer to then create online advertising based on the consumer's interests. LÄS MER

  5. 5. Vägledning Av Arbetslösa Utrikes Födda Kvinnor Med Låg Utbildningsbakgrund

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Seba Al Johmani; Noor Jabbo; [2023]
    Nyckelord :arbetslöshet; arbetsmarknad; låg utbildningsbakgrund; Kundval rusta och matcha KROM och utrikes födda kvinnor.;

    Sammanfattning : Deltagande på arbetsmarknaden är essentiellt i Sverige och det finns många krav för att komma in på den svenska arbetsmarknaden, såsom språk, utbildning, erfarenhet, osv. Alla dessa krav påverkar utrikes födda arbetslösa kvinnors inträde på arbetsmarknaden, vilket resulterar i att de har mycket lägre deltagande på arbetsmarknaden jämfört med inrikes födda kvinnor. LÄS MER