Sökning: "make or buy analysis"

Visar resultat 1 - 5 av 67 uppsatser innehållade orden make or buy analysis.

  1. 1. Make or buy-analys för specialtillverkade komponenter

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för naturvetenskap och teknik

    Författare :Philippe Toro-Hartman; Andreas Höddelius; [2023]
    Nyckelord :Make or buy; Outsouring; Insourcing; In-house; profitability analysis; Make or buy; Outsourcing; Insourcing; In-house; Lönsamhetsanalys;

    Sammanfattning : Projektarbetet utförs på uppdrag av Virtual Manufacturing AB (VM) där frågor gällande make or buy av specialtillverkade komponenter har undersökts och besvarats. VM tillverkar och säljer Lean Manufacturing Products, vilket är produktionshjälpmedel, som används inom en rad olika industrier. LÄS MER

  2. 2. Det är Lugnt, vi tar det Klarna! : A Qualitative Study of Gen Z’s Purchase Intentions for Fashion Using BNPL in an online and in-store context.

    Magister-uppsats,

    Författare :Amanda Persson; Alexandra Millner; [2023]
    Nyckelord :BNPL; buy now pay later; purchase intentions; online context; in-store context; payment method; fashion; Gen Z.;

    Sammanfattning : Abstract  Background: The evolution of technology has transformed the way we shop, with BNPL services like Klarna and Qliro gaining popularity among consumers. This form of short-term financing offers flexibility by allowing customers to either pay later or divide their costs into interest-free installments. LÄS MER

  3. 3. Influencer marketing inspirerar modeintresserade följare : En studie om hur följare på Instagram uppmuntras att handla modeprodukter av influencers

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Institutionen för ekonomi och it

    Författare :Emilia Edlund; Johanna Storsjö; [2023]
    Nyckelord :social media; parasocial relationship; discount codes; fashion; influencer marketing; sociala medier; parasociala relationer; rabattkoder; mode; influencer marketing;

    Sammanfattning : Denna uppsats handlar om hur följare på olika sätt uppmuntras av influencers att köpa modeprodukter på Instagram, utifrån ett informatikperspektiv i den digitala kontexten. Syftet är att öka förståelsen för hur en följare på olika sätt uppmuntras att köpa modeprodukter som marknadsförs av en influencer på Instagram, vilket även kan ge förståelse för hur modeföretag strategiskt kan arbeta med influencer marketing. LÄS MER

  4. 4. Får boken en plats på biblioteket? : En studie kring folkbibliotekens förvärvspolicy och demokratiska uppdrag

    Master-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för ABM, digitala kulturer samt förlags- och bokmarknadskunskap

    Författare :Emelie Simonsson; [2023]
    Nyckelord :Public libraries; guidelines; governing documents; democracy; controversial literature; Folkbibliotek; riktlinjer; styrdokument; demokrati; kontroversiell litteratur; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : The purpose of this master’s thesis is to investigate how librarians at public libraries relate to guidelines and governing documents when it comes to acquisition of materials that can be perceived as controversial, and how they think and act in cases where such difficult decisions about acquisitions must be made. Considering paragraph 2 of the Swedish library act which states that: “libraries in the public library system shall promote the development of democratic society by contributing to the transfer of knowledge and the free formation of opinions”, certain dilemmas and challenges may arise in the librarian’s work when acquiring books and other materials which in some ways can be perceived as offensive. LÄS MER

  5. 5. The role of marketing to avoid product returns in online shopping : how marketers help online consumers to make better purchase decisions and thus avoid product returns

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Mohamad Saad El Deen; [2023]
    Nyckelord :E-commerce; high products return; digital marketing; consumer decision journey; avoid products returns;

    Sammanfattning : The increasing alarm about global climate change and the related consequences on the planet and humankind has raised the voices to adopt sustainability within organisations and businesses. The wide spread of the internet and smart devices allowed many consumers to buy their needs through smart devices without the need to travel to physical stores. LÄS MER