Sökning: "mall psykologi"

Visar resultat 6 - 8 av 8 uppsatser innehållade orden mall psykologi.

  1. 6.   ”Ja, så man vet lite när olika saker hände.” :  En studie av elevers tidsuppfattning och hur de upplever arbetet som utvecklar en tidsuppfattning i ämnet historia

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för pedagogik, psykologi och idrottsvetenskap, PPI

    Författare :Åsa Larsson; [2010]
    Nyckelord :Tidsuppfattning; Tidslinje; Kronologisk tid; Elever;

    Sammanfattning : Uppsatsens syfte är att studera elevernas tidsuppfattning. Metoden för studien är en elevenkät i två delar. Första delen är en tidslinje med nedslag av bestämda epoker, händelser och personer som eleverna markerar ut. Del två är tre frågor gällande elevernas upplevelse av arbetet med tid. LÄS MER

  2. 7. Faderskap och föräldrastöd

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Akademin för juridik, psykologi och socialt arbete

    Författare :Per Christensson; [2009]
    Nyckelord :Faderskap; Föräldrastegen; pappagrupp; tonåren; relation;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka mäns upplevelser av att ha deltagit i föräldrastödsprogrammet Föräldrastegen, samt hur de beskriver sitt föräldraskap och upplever relationen till sina tonåringar. Fem kursdeltagare har intervjuats utifrån en kvalitativ forskningsansats med en semistrukturerad intervjuguide som mall. LÄS MER

  3. 8. Uppfattningar om barns kostvanor ur ett mångkulturellt perspektiv : en kvalitativ studie

    Kandidat-uppsats, Institutionen för pedagogik, didaktik och psykologi

    Författare :Maria Fältsbacka; Emma Ferm; [2009]
    Nyckelord :eating-habits; multi-culture; children; leisure-time pedagogue; approach; communication; identity creation; learning; basic values; kostvanor; mångkultur; barn; fritidspedagog; förhållningssätt; kommunikation; identitetsskapande; lärande; värdegrund;

    Sammanfattning :   Inledning: Syftet med denna studie var att undersöka vilket förhållningssätt och vilka uppfattningar fritidspedagoger har kring barn och matvanor ur ett mångkulturellt perspektiv. Metod: Intervjuer genomfördes på tre olika fritidsverksamheter med fyra fritidspedagoger som har erfarenhet av arbete med invandrarbarn. LÄS MER