Sökning: "fånga lärandet"

Visar resultat 1 - 5 av 51 uppsatser innehållade orden fånga lärandet.

  1. 1. En undersökning av den språkutvecklande lärmiljöni grundskolans årskurs 2 ur ett specialpedagogiskt perspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Malin Johansson; [2023]
    Nyckelord :Avkodning; lärmiljö; läsförståelse; tidiga insatser; tillgänglighet;

    Sammanfattning : Sammanfattning/Abstract Johansson, Malin (2023). En undersökning av den språkutvecklande lärmiljön i grundskolans årskurs 2 ur ett specialpedagogiskt perspektiv Speciallärarprogrammet, Institutionen för skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö universitet, 90 hp. LÄS MER

  2. 2. Förskollärares metoder och sätt för att fånga barns uppmärksamhet i undervisningen : en enkätstudie

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för utbildningsvetenskap

    Författare :Chalina Salmin Khan; Camilla Schinkler; [2023]
    Nyckelord :flexibilitet; förskollärare; förskolebarn; planering; undervisning; uppmärksamhet.;

    Sammanfattning : Denna undersökning handlar om att undersöka hur förskollärare gör i sin undervisning för att fånga barnens intresse samt hur de gör för att återfå barnens intresse när de har tappat det. Studien utgår ifrån ett sociokulturellt perspektiv där lärandet sker i sampel med andra människor. LÄS MER

  3. 3. Planerad och spontan matematikundervisning i förskolan : en kvalitativ studie

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Amanda Provén; Madeleine Olsson; [2023]
    Nyckelord :Matematik; Undervisning; Lärmiljö; Förskola; Arbetssätt;

    Sammanfattning : Inledning I studien undersöks matematikundervisning i förskolan. Bakgrunden till ämnet är att undersökningar har visat att barn i skolan har bristande kunskaper inom matematik, vilket kan vara ett resultat av bristande matematikundervisning i förskolan. LÄS MER

  4. 4. "Läroboken ska inte styra, det är du som ska styra över läroboken" : En kvalitativ studie om lärares upplevelser kring lärobokens roll och betydelse i matematikundervisningen i årskurs 1-3

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Mia Mijatovic; Matilda Hällback; [2021]
    Nyckelord :Lärobok; matematikundervisning; årskurs 1-3;

    Sammanfattning : Läroboken har en central roll i matematikundervisningen i svensk skola och det är lärare som bestämmer om och hur den används. Vi anser därför att det är viktigt att fånga lärares perspektiv på lärobokens användning i matematik. LÄS MER

  5. 5. Digitala verktyg i matematikundervisningen : En kvalitativ studie gällande grundskolelärares syn på digitala verktyg som pedagogiskt verktyg i matematikundervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Lärande

    Författare :Johan Wallmark; [2021]
    Nyckelord :digital tools; TPACK; mathematics teaching; mathematics; primary school; digitala verktyg; TPACK; matematikundervisning; matematik; grundskola;

    Sammanfattning : Skolan har digitaliserats och digitala verktyg används alltmer i undervisningen. Syftet med denna studie är att ytterligare öka förståelsen av användning av digitala verktyg i matematikundervisningen. LÄS MER