Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Manipulering av bildhastighet och dess känslomässiga påverkan på tittarupplevelse vid olika format

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :William O'Grady; Emil Währme; [2023]
    Nyckelord :motion pictures; film; tv; video; viewer perception; HFR; frame rate; frame interpolation; motion smoothing;

    Sammanfattning : Frame rate is a fundamental element of creating the illusion of movement in video based media. For almost a century film has been produced in agreement with a standard frame rate of 24 frames per second, originally established due to technical limitations. LÄS MER

  2. 2. Varför korrigerar du dig själv? : Vem, vad, hur och varför – ett kvalitativt perspektiv av manipulering av selfies på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Annica Alienus; [2021]
    Nyckelord :social media; selfie; photo manipulation; driving forces; comparative culture; mixed method; sociala medier; selfie; fotomanipulering; drivkrafter; jämförandekultur; kombinerad metod;

    Sammanfattning : For most people social media has become a natural part of everyday life and there are probably few who have missed the rising popularity of selfies, but perhaps the rising popularity of photo manipulation is less obvious. Although studies have shown that selfies can have positive effects, there are still a general agreement that the development is concerning, and since the selfie seems to be here to stay, it is important to gain more knowledge about the phenomenon. LÄS MER

  3. 3. Volume Rendering Simulation in Real-Time

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Enrique Perez Soler; [2020]
    Nyckelord :Volume Rendering; Real-time Simulation; Computer Graphics ; Shader ; Volymåtergivning; realtidssimulering; datorgrafik;

    Sammanfattning : Computer graphics is a branch of Computer Science that specializes in the virtual representation of real-life objects in a computer screen. While the past advancements in this field were commonly related to entertaining media industries such as video games and movies, these have found a use in others. LÄS MER

  4. 4. Deepfakes inom social engineering och brottsutredningar

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologi

    Författare :Christoffer Björklund; [2020]
    Nyckelord :deepfakes; social engineering; brottsutredningar; social manipulering; IT-forensik; digital forensik;

    Sammanfattning : ”Deepfake” är en förkortning av ”deep learning” och ”fake”. Deepfakes är syntetisk audiovisuell media som använder sig av maskininlärning för att generera falska videoklipp, bilder och/eller ljudklipp. LÄS MER

  5. 5. Engineering of central carbon metabolism in recombinant Saccharomyces cerevisiae for improved production of biopolymers

    Master-uppsats, Lunds universitet/Teknisk mikrobiologi; Lunds universitet/Bioteknik

    Författare :Nina Bjurman; [2016]
    Nyckelord :waste material; Saccharomyces cerevisiae; biopolymer; genetic manipulation; metabolic engineering; applied microbiology; teknisk mikrobiologi; Biology and Life Sciences;

    Sammanfattning : Bioplastics are a promising alternative for petroleum-based plastics that today is on high demand in our contemporary lifestyles. They are made from biopolymers such as polyhydroxyalkanoates (PHAs). LÄS MER