Sökning: "marknadsföring genom bloggar"

Visar resultat 6 - 10 av 49 uppsatser innehållade orden marknadsföring genom bloggar.

  1. 6. Marabou Black, med avsikt att lura sin publik : En kvalitativ analys av debatten efter vilseledande PR-utövande

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudier

    Författare :Elin Johansson; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Den 18 mars 2013 meddelar den folkkära artisten Tommy Nilsson att han byter namn till Black och  väljer en mörkare och hårdare image. Reaktionerna låter inte vänta på sig och under dagen går nyheten varm i svensk media. LÄS MER

  2. 7. Innehållskontroll av kommersiella meddelanden – särskilt om marknadsföring i bloggar

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Sara Hovstadius; [2014]
    Nyckelord :Civilrätt; marknadsföring;

    Sammanfattning : Allt fler näringsidkare väljer idag det sociala mediet bloggar som plattform för att marknadsföra sin verksamhet. Bakgrunden till denna utveckling är att kommersiella meddelanden avseende ett företags produkter eller tjänster som förmedlas av en annan part via bloggar visat sig uppfattas som mer trovärdiga än budskap som kommer från företaget via andra kanaler. LÄS MER

  3. 8. Om kunden själv får välja

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :JULIA ARVIDSSON; MALIN ERIKSSON; [2014]
    Nyckelord :Kundengagemang; social media; kundrelationer; relationsmarknadsföring; modeföretag på social media;

    Sammanfattning : Social media är idag ett väletablerat begrepp och mediet används flitigt av både företag och privatpersoner. Användningsområden innefattar allt från marknadsföring till att kommunicera med andra användare. LÄS MER

  4. 9. Om kunden själv får välja

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :JULIA ARVIDSSON; MALIN ERIKSSON; [2014]
    Nyckelord :Kundengagemang; social media; kundrelationer; relationsmarknadsföring; modeföretag på social media;

    Sammanfattning : Social media är idag ett väletablerat begrepp och mediet används flitigt av både företag och privatpersoner. Användningsområden innefattar allt från marknadsföring till att kommunicera med andra användare. LÄS MER

  5. 10. Mode på nätet : En studie om hur nätbutiker marknadsför sig genom bloggar och andra sociala medier

    Kandidat-uppsats, Centrum för modevetenskap; Institutionen för mediestudier

    Författare :Mary Shokry Rizk; [2013]
    Nyckelord :Blogg; modeblogg; modesystem; bloggare; Kenza; Nelly; konsumtion; marknadsföring; nätbutik;

    Sammanfattning : This thesis examines how online fashion retailers utilize blogs and other social media in their marketing process. The study is focused on internet retailer Nelly and how they make use of fashion blogger Kenza in their marketing. LÄS MER