Sökning: "marknadsföring genom bloggar"

Visar resultat 21 - 25 av 49 uppsatser innehållade orden marknadsföring genom bloggar.

  1. 21. Skomakarens barn går i trasiga skor - En studie av bloggar och varumärken

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Caroline Nilsson; [2011]
    Nyckelord :bloggar; varumärken; varumärkesuppbyggnad; personliga modebloggar; sponsrade bloggar; värde dimensioner; märkeslojalitet;

    Sammanfattning : Detta examensarbete inom medieteknik och medieproduktion på Malmö Högskola syftar till att undersöka och analysera hur varumärken kan byggas och förankras genom bloggar. Detta har undersökts genom text- och innehållsanalyser på bloggar som kombinerats med kvalitativa intervjuer med yrkesverksamma personer på företagen Findus och Blooms Byrå. LÄS MER

  2. 22. “Social media is word of mouth on crack” : En studie i hur detaljhandelsföretag kan öka sin internettrafik via sociala medier

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Karin Edman; EMMA KARLSSON; [2011]
    Nyckelord :social media; word of mouth; facebook; blogs; twitter and internet traffic; sociala medier; bloggar; twitter och internettrafik;

    Sammanfattning : Den här studien behandlar fenomenet sociala medier med inriktning på att öka trafik till detaljhandelns webbaserade sidor för att skapa relationer, bygga varumärke och öka försäljning.Idag står företag inför en ny utmaning när det gäller marknadsföring. LÄS MER

  3. 23. En kluven personlighet - fallstudie av Fjällräven i Sverige och USA

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Evelina Jarbin; [2010]
    Nyckelord :varumärke; varumärkespersonlighet; marknadsföring; brand management; varumärkesidentitet; Fjällräven; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Allt fler företag väljer att etablera sitt varumärke utanför ursprungsmarknaden. I samband med detta är det inte ovanligt att marknadsföringsaktiviteterna anpassas för att möta den nya marknadens förutsättningar och konkurrenssituation. Detta medför eventuellt att en annorlunda varumärkespersonlighet uppträder. LÄS MER

  4. 24. Går det att mäta effektiviteten av marknadsföring i sociala medier?

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomi

    Författare :Johan Bjelkengren; Mattias Thörnblad; [2010]
    Nyckelord :Sociala medier; marknadsföring; Facebook; Twitter; blogg; Relationsmarknadsföring; ”word of mouth”; viral marknadsföring; effektivitet.;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Företag kan använda sig av sociala medier som exempelvis Facebook, Twitter och bloggar för marknadsföring. Genom att kommunicera i sociala nätverk på Internet har företagen möjligheter att föra en dialog med kunder vilket kan bidra till att relationer uppstår mellan kunderna och företagen. LÄS MER

  5. 25. Webbplats med WordPress CMS

    M1-uppsats, Institutionen för datavetenskap, fysik och matematik, DFM

    Författare :Jenny Rydén; [2010]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Denna rapport beskriver utvecklingen av en webbplats till företaget JR Webbstudio. JR Webbstudio kommer att starta sommaren 2010 och är därför i behov av en webbsida för marknadsföring och information. Webbplatsen har byggts på cms-systemet Wordpress. Från början var wordpress ett system dedikerat för bloggar. LÄS MER