Sökning: "marknadsföring genom bloggar"

Visar resultat 16 - 20 av 49 uppsatser innehållade orden marknadsföring genom bloggar.

  1. 16. Lyxfru som livsstil : Hur den kvinnliga konsumenten identifierar sig med livsstilen

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Elin Nilsson; Evelina Löfberg; [2012]
    Nyckelord :sociala medier; lyx; Livsstil; blogg; marknadsföring;

    Sammanfattning : Syfte:Uppsatsen syftar till att beskriva samt analysera hur svenska kvinnliga konsumenter uppfattar och förhåller sig till den presenterade livsstilen. Vidare är syftet med uppsatsen att ta fram en modell för analys av livsstil, med denna modell som verktyg kan vi analysera livsstil som presenteras via publicerade bilder i bloggar. LÄS MER

  2. 17. Produktplacering i bloggar : Vägen till generation Y!

    Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Erik Abelsson; Herhold Adam; [2012]
    Nyckelord :Produktplacering; Generation Y; Marknadsföring; Bloggar; Opinionsledare; Kommunikation;

    Sammanfattning : I dagens samhälle blir människan utsatt för mer information än någonsin tidigare. Företagen konkurrerar om att just deras budskap ska nå fram till konsumenten för att skapa den påverkan som i slutändan resulterar i konsumtion och som företagen tjänar sina pengar genom. LÄS MER

  3. 18. Vägen till den virtuella butiken : en studie om Gina Tricots möjligheter att marknadsföra sig online

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Caroline Andrén; Mariel Alexandra Hermansson; [2012]
    Nyckelord :internet; Gina Tricot; online marketing; consumer behavior; multi-channel retailing; marketing channel; brand image; onlinemarknadsföring; konsumentbeteende; multikanalsåterförsäljning; marknadsföringskanaler; varumärkesimage;

    Sammanfattning : Internet når idag över 8 miljoner människor i Sverige och är en naturlig del av vardagen för många. För företag betyder detta en viktig marknadsföringskanal som inte bör underskattas. LÄS MER

  4. 19. Blogger Communications - Att skapa produktpublicitet via bloggar

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Vincent Myers; Robin Falkowski Marciniak; Björn Persson; Marcus Ottosson; [2011]
    Nyckelord :Blogg; Public Relations; Kommunikationsprocessen; Media Relationer; Fyra modeller av PR; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Examensarbetets titel: Blogger Communications, Att skapa Produktpublicitet via Bloggar Seminariedatum: 2011-05-31 Ämne/kurs: FEKK01, Examensarbete kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Robin Falkowski, Vincent Myers, Marcus Ottosson, Björn Persson Handledare: Professor Magnus Lagnevik Fem nyckelord: Blogg, Public Relations, Kommunikationsprocessen, Media Relationer, Fyra modeller av PR Syfte: Att öka förståelsen för hur företag kommunicerar med bloggare i syfte att skapa produktpublicitet , samt bloggarens benägenhet att samarbeta. Metod: Uppsatsen utgår från en induktiv ansats med kvalitativ undersökningsdesign. LÄS MER

  5. 20. Bloggar - det nya marknadsföringsverktyget? : En studie i vilka för- och nackdelar det finns för företag med att använda sig av den indirekta marknadsföringen i bloggar.

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Linn Öhman; Jennie Tjernström; [2011]
    Nyckelord :Marknadsföring bloggar;

    Sammanfattning : Vi möts dagligen av marknadsföring i olika former vart vi än befinner oss, men hur påverkas vi egentligen av den? Internet har blivit en central informationskälla för många och det tillkommer nya användare hela tiden. Ett av de senaste fenomenen på Internet är bloggar vilket har lett till att en helt ny form av marknadsföring har utvecklats, den indirekta marknadsföringen. LÄS MER