Sökning: "ambiguous advertising"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden ambiguous advertising.

  1. 1. Konsumenters uppfattning om äkthet inom influencers reklam på Instagram : En kvalitativ studie om konsumenters upplevelser av autenticitet inom influencers reklam

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Leen Jumaa; Pahyam Ali; [2023]
    Nyckelord :Influencer marketing; Authenticity; Advertising; Electronic Word-of-Mouth; Consumers trust; Influencer marketing; Autenticitet; Reklam; Elektronisk Word-of-Mouth; Konsumenternas förtroende;

    Sammanfattning : Sociala medier har blivit dynamiskt runt om i världen, det utvecklas ständigt och tar nya varianter. Den digitala utvecklingen har lett till övergången från massmarknadsföring till en alltmer trendig influencer marketing. LÄS MER

  2. 2. Barn och reklam på sociala medier - Är skyddet för marknadsföring via sociala medier gentemot barn tillräckligt utifrån gällande svensk lagstiftning?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska fakulteten; Lunds universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Ellen Eriksson; [2022]
    Nyckelord :Civilrätt; Marknadsföringsrätt; Sociala medier; Barn; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Every day, internet users are exposed to advertising, and social media advertising feeds are tailored to appeal to the interests of the individual user. Advertising on the internet is more difficult to identify, avoid, and critique compared to advertising in traditional media, this is because much of the advertising on the internet is embedded in non-commercial content such videos on internet platforms. LÄS MER

  3. 3. Ambiguous environmental advertising : how brand advertising and consumers frame Rügenwalder Mühle’s products

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Urban and Rural Development

    Författare :Klara Pietsch; [2021]
    Nyckelord :environmental advertising; Rügenwalder Mühle; ambiguous advertising; sustainability framing; product framing; strategic ambiguity;

    Sammanfattning : Along with current societal developments and trends, businesses which are not originally engaged in sustainability may be inclined to reorient themselves towards more environmental practices. It is crucial for corporations to understand how to integrate sustainability into a revenue-driven business, and how to communicate this to their customers. LÄS MER

  4. 4. Den säljande kvinnan – objekt eller subjekt? : Postfeminismens individualism

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Hanna Kappelin; [2021]
    Nyckelord :Visual communication; postfeminism; The Male Gaze; commodified feminism; pornography; semipornography; semiotics; CAIA Cosmetics; Visuell kommunikation; postfeminism; den manliga blicken; kommodifierad feminism; pornografi; semipornografi; semiotik; CAIA Cosmetics;

    Sammanfattning : Syftet med föreliggande alster var att undersöka huruvida utvecklingen av hur kvinnor exponeras i kommersiella sammanhang går hand i hand med postfeminism eller inte, och om det i sådana fall bidrar till att det fortfarande skapas kommersiellt innehåll utifrån den manliga blicken. Materialet som låg till grund för detta arbete var en av flera bilder från Bianca Ingrossos företag, CAIA Cosmetics, läppstifts reklamkampanj från år 2019. LÄS MER

  5. 5. ”Att kläder kan göra mig såhär glad det är helt sjukt” : En kritisk diskursanalys av konsumtion på Bianca Ingrossos Youtubekanal

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Hanna Eriksson; [2019]
    Nyckelord :Critical discourse analysis; Consumerism; Consumption society; Bianca Ingrosso; Youtube;

    Sammanfattning : The aim of this study is to investigate how consumption is constructed in the YouTube-videos of Bianca Ingrosso. To do so the critical discourse analysis described by Norman Fairclough was used both as a theoretical perspective and method. LÄS MER