Sökning: "marknadsföring och omvärld"
Visar resultat 1 - 5 av 20 uppsatser innehållade orden marknadsföring och omvärld.
1. Integrerad Marknadskommunikation : En kvalitativ undersökning
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)Sammanfattning : Idag ser marknadsföringsverktygen tillgängliga för organisationer annorlunda ut i jämförelse med 20 år sen. Digitala utvecklingen har inneburit nya möjligheter för organisationer att interagera med sin omvärld på ett sätt som skapar värde för såväl organisationen som dess intressegrupperingar. LÄS MER
2. Eldoradoresan - från identitetskris till trendigt lågpris : En kvalitativ fallstudie om hur företag kan kommunicera en ny varumärkesidentitet.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : För dagens marknadsförare är förståelse för och kunskap om sina kunder grundläggande för att tränga igenom med sitt budskap i mediabruset. I synnerhet på en konkurrensutsatt marknad såsom i livsmedelsbranschen. LÄS MER
3. Socialt ansvarstagande i klädindustrin : En kvantitativ studie om konsumenters medvetenhet om och förväntningar på CSR samt deras identitetsskapande med företag i klädindustrin
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Hållbarhet och ett etiskt förhållningssätt har de senaste decennierna blivit allt viktigare i klädindustrin, vars allt snabbare produktion av varor till låga priser för att möta efterfrågan från konsumenter är ohållbar för samhälle och miljö, exemplifierat i Fast fashion. Men en ökande medvetenhet om sociala och etiska problem hos konsumenter har gett företag anledning att arbeta med socialt ansvarstagande, Corporate Social Responsibility (CSR), en möjlighet både för ökad lönsamhet och en bättre omvärld. LÄS MER
4. Ett peruanskt småföretags väg till hållbart företagande : Möjligheter, hinder och implementation
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Industriell teknikSammanfattning : Syftet med examensarbetet är att undersöka vilka möjligheter och hinder som finns för ett småföretag i Peru att utveckla för mer hållbart företagande samt vilka metoder och strategier som finns tillgängliga för organisationen att implementera i sitt hållbarhetsarbete. Hållbar utveckling och ansvarsfullt företagande är teman som blir allt viktigare i en global informationsrik omvärld. LÄS MER
5. Neuromarketing : En kvalitativ studie, där svenska marknadsföringsexperters förhållningssätt till neuromarketing behandlas.
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/FöretagsekonomiSammanfattning : I ett samhälle där konsumenter översköljs av information, har marknadsförare tvingats hitta nya vägar att nå ut med sitt budskap. Marknadsförare måste förutom att tränga igenom ett massivt brus av reklam, söka djup förståelse kring konsumenters beteenden. LÄS MER