Sökning: "marknadsposition"
Visar resultat 6 - 10 av 88 uppsatser innehållade ordet marknadsposition.
6. Kris, kaos och kommunikation : En tvärsnittsstudie om hur livsmedelsföretag arbetar med krishantering och kriskommunikation under dagens rådande krissituationer
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utvecklingSammanfattning : Titel: Kris, Kaos och Kommunikation - En tvärsnittsstudie om hur livsmedelsföretag arbetar med krishantering och kriskommunikation under dagens rådande krissituationer Författare: Frida Svensson och Alva Trygg Handledare: Réka Andersson Bakgrund: Krissituationer går att kategoriseras in som så kallade vanliga eller ovanliga förändringsprocesser. Ovanliga förändringar uppstår från faktorer som inte går att förutspå, som den rådande ekonomiska kris som är aktiv i samhället idag. LÄS MER
7. Strategiska prismodeller och prissättningskalkyler för fossilfria modulära produktionsanläggningar
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Industriell teknikSammanfattning : Komplexa värdekedjor och utsläppstung produktion har länge präglat vårt samhälle och utgör grunden till flera globala svårigheter. Syftet med detta självständiga arbete är att undersöka hur prismodeller och prissättningskalkyler kan användas som underlag i prissättning och produktlansering av fossilfria modulära produktionsanläggningar. LÄS MER
8. Vägen till framgång: vinnande ledarskapskompetenser för IT start-up respektive scale-up : En kvalitativ studie om vilka ledarskapskompetenser som associeras med framgång i IT start-ups respektive scale-ups
Master-uppsats, Linköpings universitet/Informationssystem och digitalisering; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Bakgrund: Utvecklingen inom informationsteknik (IT) har skapat många möjligheter för samhället, vilket har lett till framgångsrika IT-bolag som erbjuder digitala produkter och tjänster. IT-sektorn har en hög tillväxttakt vilket attraherar investeringar och skapar jobbmöjligheter. LÄS MER
9. Relationsmarknadsföring inom SME : Relationers inflytande på försäljning och marknadsföring
Master-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Frågeställningar: · Hur arbetar SMEs med relationsmarknadsföring? · På vilket sätt påverkar relationsmarknadsföringen affärsrelationer och försäljning? · Vilka utmaningar och möjligheter möter SMEs med relationsmarknadsföring? Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur SMEs arbetar med relationsmarknadsföring för att bevara långsiktiga affärsrelationer med sina kunder och samarbetspartner. Vidare även redogöra relationsmarknadsföringens utmaningar och möjligheter, samt hur relationsmarknadsföring påverkar affärsrelationer och försäljning för SMEs. LÄS MER
10. Effektivisering av materialhantering
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för naturvetenskap och teknikSammanfattning : Detta arbete är ett examensarbete inom maskinteknik som utförts i samarbete med Westermo. Westermo är ett växande företag som tillverkar produkter inom industriell datakommunikation. För att behålla sin marknadsposition och konkurrenskraft arbetar de med ständiga förbättringar och utveckling av sin produktion och dess effektivitet. LÄS MER