Sökning: "marknadsposition"
Visar resultat 11 - 15 av 88 uppsatser innehållade ordet marknadsposition.
11. Integrering av medarbetarperspektiv vid utveckling av digitala vårdtjänster inom primärvården
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Integrerad produktutvecklingSammanfattning : Nya tekniska innovationer dyker ständigt upp som kan förändra en hel bransch. För att bolag ska behålla sin marknadsposition måste de vara uppmärksamma och vara öppna för nya tekniska lösningar. LÄS MER
12. The way to higher delivery service at a freight forwarder
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Kommunikations- och transportsystem; Linköpings universitet/Tekniska fakultetenSammanfattning : Den ökande konsumtionen i dagsläget gör att behovet av logistik och logistiska tjänster ökar. Behovet av logistiska tjänster gör att allt fler företag väljer att ta hjälp av en tredje part som sköter logistik och transport åt dem, ett så kallat tredjepartslogistik-företag. LÄS MER
13. Evaluation of ingredient brands with network effects : Towards an Analytical Framework
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : In recent years, companies have increasingly built their businesses around network effects. Furthermore, ingredient branding has become a frequent occurrence in which companies develop their business model by incorporating their product into other products. LÄS MER
14. Optimizing Warehouse Logistics with Artificial Intelligence : Market analysis
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : This report is a part of a larger project with the aim of developing a proof-of-concept prototype. The project was started on the initiative of Company X and is a collaboration between them and the University of Borås. Company X are a logistics consultant firm specialized in warehousing operations. LÄS MER
15. Deal or no deal? : En kvantitativ studie om vad som påverkar affären mellan startups och storföretag
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Bakgrund: Startupföretag bidrar i dagens samhälle med flertalet innovationer, vilket storföretag kan ta del av genom öppen innovation. När företagen samarbetar med varandra kan parterna tillsammans främja innovation och ta del av ny kunskap. LÄS MER