Sökning: "marknadsposition"

Visar resultat 11 - 15 av 88 uppsatser innehållade ordet marknadsposition.

  1. 11. Integrering av medarbetarperspektiv vid utveckling av digitala vårdtjänster inom primärvården

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Integrerad produktutveckling

    Författare :Asik Ahmed; Milan Simonovic; [2021]
    Nyckelord :Digitala stödverktyg; integrerad produktutveckling; kundinvolvering; vårdpersonal; hälsoteknikbolag;

    Sammanfattning : Nya tekniska innovationer dyker ständigt upp som kan förändra en hel bransch. För att bolag ska behålla sin marknadsposition måste de vara uppmärksamma och vara öppna för nya tekniska lösningar. LÄS MER

  2. 12. The way to higher delivery service at a freight forwarder

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Kommunikations- och transportsystem; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Livia Engström; Elin Nilsson; [2021]
    Nyckelord :Logistik; Leveransservice; Kundnöjdhet; Transport;

    Sammanfattning : Den ökande konsumtionen i dagsläget gör att behovet av logistik och logistiska tjänster ökar. Behovet av logistiska tjänster gör att allt fler företag väljer att ta hjälp av en tredje part som sköter logistik och transport åt dem, ett så kallat tredjepartslogistik-företag. LÄS MER

  3. 13. Evaluation of ingredient brands with network effects : Towards an Analytical Framework

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :DANIEL HALLIN; FILIP MÄLBERG; [2021]
    Nyckelord :Ingredient branding; network effects; market position; market characteristics; de facto standard; dominant design; brand equity; brand awareness; added services; critical mass; Ingrediensvarumärke; nätverkseffekter; marknadsposition; marknadskaraktär; de facto standard; dominerande design; varumärkeskapital; varumärkesmedvetenhet; extra tjänster; kritisk massa;

    Sammanfattning : In recent years, companies have increasingly built their businesses around network effects. Furthermore, ingredient branding has become a frequent occurrence in which companies develop their business model by incorporating their product into other products. LÄS MER

  4. 14. Optimizing Warehouse Logistics with Artificial Intelligence : Market analysis

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Elise Flognman; Emilia Grönlund; Maja Ticehurst Falk; [2021]
    Nyckelord :market analysis; SWOT analysis; market segmentation; targeting; positioning; STP analysis; artificial intelligence; logistics; selling high-te;

    Sammanfattning : This report is a part of a larger project with the aim of developing a proof-of-concept prototype. The project was started on the initiative of Company X and is a collaboration between them and the University of Borås. Company X are a logistics consultant firm specialized in warehousing operations. LÄS MER

  5. 15. Deal or no deal? : En kvantitativ studie om vad som påverkar affären mellan startups och storföretag

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Josefine Carlsson; Hansson Paulina; [2021]
    Nyckelord :Open innovation; startups; large companies; asymmetric partnerships; new technology; collaborations; high-tech industry; Öppen innovation; startupföretag; storföretag; asymmetriska affärsrelationer; ny teknik; samarbeten; högteknologiska branscher;

    Sammanfattning : Bakgrund: Startupföretag bidrar i dagens samhälle med flertalet innovationer, vilket storföretag kan ta del av genom öppen innovation. När företagen samarbetar med varandra kan parterna tillsammans främja innovation och ta del av ny kunskap. LÄS MER