Sökning: "STP analysis"

Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden STP analysis.

  1. 1. Se – höra – göra – reflektera för en säkrare arbetsmiljö i Byggbranschens säkerhetspark : En induktiv och analytisk studie om Byggbranschens säkerhetsparks arbetsmiljöutbildning

    Master-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för samhälls- och kulturvetenskap (from 2013)

    Författare :Johan Okko-Olausson; [2022]
    Nyckelord :Arbetsmiljösäkerhet; Arbetsmiljöutbildning; Säkerhetspark; Byggbranschutbildning; Riskmedvetenhet; Riskbedömning; Beteendebaserad Säkerhet; Beteendeförändring; Säkerhetskultur;

    Sammanfattning : På grund av den svenska byggbranschen är en av de mest riskfyllda branscherna i Sverige har en av de vanligaste åtgärderna för att motverka denna fortsatt olycksdrabbade utveckling skapat en branschomfattande vilja hos organisationerna att förbättra sin arbetssäkerhet. Ett av dessa initiativ till att försöka förbättra och förändra olycks- och skadestatistiken för personskador i byggbranschen har tagits genom bildandet och upprättandet av Byggbranschens Säkerhetspark. LÄS MER

  2. 2. Simulering och analys av attacker riktade mot datalänklagret

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Mohamad Jemmo; Kaler Laresé; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : OSI-modellens lager möjliggör kommunikation mellan nätverksenheter, men de kan också öppnaupp för attacker, eftersom det är svårare att upptäcka attacker mellan lager än attacker som skerdirekt på det lagret [1]. En attack på ett lager kan därmed öppna upp för attacker på andra lager. LÄS MER

  3. 3. Är seniorer förbisedda i den digitala marknadsföringen?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jesper Hansson; Jesper Olsson; Sanne Persson; [2021]
    Nyckelord :Digital marknadsföring; e-handel; seniorer; livsmedel; STP-modellen; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Är seniorer förbisedda i den digitala marknadsföringen? - En kvalitativ studie av ett marknadsledande livsmedelsföretag Seminariedatum: 2021-01-14 Kurs: FEKH29 Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 hp Författare: Jesper Hansson, Jesper Olsson och Sanne Persson Handledare: Veronika Tarnovskaya Fem nyckelord: Digital marknadsföring, e-handel, seniorer, livsmedel, STP-modellen Syfte: Med utgångspunkt i det ökande intresse som seniorer nu börjat visa för att handla livsmedel online och den potentiellt stora kundgrupp som de kan utgöra i e-handelssammanhang vill vi i denna uppsats undersöka hur livsmedelsföretag arbetar med sin digitala marknadsföring för att nå ut och kommunicera mot seniorer. Teoretiskt perspektiv: Fokus för arbetet är digital marknadsföring med två analysmodeller: STP-modellen och marknadsföringsmixen. LÄS MER

  4. 4. Optimizing Warehouse Logistics with Artificial Intelligence : Market analysis

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Elise Flognman; Emilia Grönlund; Maja Ticehurst Falk; [2021]
    Nyckelord :market analysis; SWOT analysis; market segmentation; targeting; positioning; STP analysis; artificial intelligence; logistics; selling high-te;

    Sammanfattning : This report is a part of a larger project with the aim of developing a proof-of-concept prototype. The project was started on the initiative of Company X and is a collaboration between them and the University of Borås. Company X are a logistics consultant firm specialized in warehousing operations. LÄS MER

  5. 5. How Artificial Intelligence is changing The Relationship Between The Consumer and Brand in The Music Industry

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ilse van de Haar; Cecilie Pedersen Broberg; Ifigenia Doshoris; [2019]
    Nyckelord :Artificial Intelligence; Spotify; Music Industry; Brand and Market Orientation Matrix; STP model; Business and Economics;

    Sammanfattning : Purpose - The aim of this paper is to analyze Artificial Intelligence in the music industry in order to provide an indication of how Artificial Intelligence is expected to continue impacting the connection between the consumer and the brand. Design/methodology/approach - The study is based on a qualitative single case study method and it discusses how Spotify has incorporated Artificial Intelligence into its practices supportive of its branding strategy. LÄS MER