Sökning: "marknadsposition"

Visar resultat 16 - 20 av 88 uppsatser innehållade ordet marknadsposition.

  1. 16. En skattjakt i camping- och hotellbranschen : En kvalitativ marknadsundersökning av AR-Gamification i camping- och hotellverksamheter

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Anna Fredriksson; Rebecka Sandberg; [2020]
    Nyckelord :Augmented Reality; Gamification; TAM; Marknadsundersökning; Camping; Hotell;

    Sammanfattning : Användandet av tekniska verktyg förutspås vara en viktig del av hur camping- och hotellverksamheter utvecklar sina kundrelationer. Existerande forskning fokuserar mestadels på Augmented Reality och gamification som separata koncept. LÄS MER

  2. 17. Konkurrens och digitalisering - En kritisk granskning av EU:s konkurrensrättspolicy i den digitala eran

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Axel Eriksson; [2020]
    Nyckelord :Law; Competition; Digitization; EU-Law; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Digitaliseringen har revolutionerat våra samhällen. Hur vi kommunicerar och interagerar med varandra och hur vi handlar produkter och tjänster har över de senaste åren varit föremål för drastiska förändringar. Bakom dessa förändringar står ett fåtal digitala jättar. LÄS MER

  3. 18. Gynnas konkurrerande jordbrukare av samarbete?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Lovisa Niilekselä; Ida Sundström; Ellen Traung; Denis Larsson; [2020]
    Nyckelord :Cooperation; Competition; Agriculture; members; Co-opetition and cooperatives.; Agriculture and Food Sciences;

    Sammanfattning : ABSTRACT Title: Do competing farmers benefit from cooperation? Seminar date: 2020-01-17 Course: FEKH19, Business Administration: Bachelor Degree Project in Strategic Management Undergraduate Level. Authors: Denis Larsson, Lovisa Niilekselä, Ida Sundström and Ellen Traung Advisor: Magnus Johansson. LÄS MER

  4. 19. Surviving the Digital Transformation : The Case of an Incumbent Insurer

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Camilla Bratt Forss; Emma Jansson; [2020]
    Nyckelord :Dynamic Capabilities; Digital Transformation; Insurance; Incumbent Firms; Artificial Intelligence; Chatbot; RPA; Dynamiska Förmågor; Digital Transformation; Försäkring; Etablerade bolag; Artificiell Intelligens; Chatbot; RPA;

    Sammanfattning : The digital transformation, providing disruptive digital technologies, changed customer needs, and new digital entrants, is starting to affect the insurance industry. Although, the insurers are struggling to become digital and excel on technologies such as Artificial Intelligence. LÄS MER

  5. 20. Vad skapar värde i en digital affärsmodell? : En fallstudie på ett start-up bolag i Stockholm

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Karl Karlsson; [2020]
    Nyckelord :Digitalt värde; Digitalisering; Start-up; Digital Affärsmodell; Kundnytta; High-Tech marknadsföring.;

    Sammanfattning : Den personliga integriteten på internet har de senaste decennierna växt fram till att bli en existensiell fråga för många privatpersoner. För att värna om EU medborgarnas integritet och det fria flödet av information upprättade EU, The General Data Protection Regulation (GDPR) 2018. LÄS MER