Sökning: "mascots"

Hittade 4 uppsatser innehållade ordet mascots.

  1. 1. What influences most: Celebrities, Influencers, or Mascots?: Investigating the effectiveness of different Endorsers in Consumer Communication

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Emma Edström; Yufei Erik Luo; [2023]
    Nyckelord :Endorser Marketing; Source Credibility Model; Source Attractiveness Model; Product Match-Up Hypothesis; Endorsement;

    Sammanfattning : This thesis aims to bring insights into the field of endorser marketing. Celebrity, mascot, and influencer endorsements, especially with the rise of social media, are very popular and often-used by marketers in B2C marketing. LÄS MER

  2. 2. Identitetskommunikation för ett län : Lyfta Blekinges kultur och historia med visuella maskotar

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetik

    Författare :Vera Björk; Daniela Barjosef; [2023]
    Nyckelord :Identity communication; mascots; cultural heritage; history; Identitetskommunikation; maskotar; kulturarv; historia;

    Sammanfattning : Identitetskommunikation är ett sätt för ett samhälle att berätta om sig själv och vad som finns att göra samt uppleva i deras samhälle. För att framföra identitetskommunikation för Blekinge skapade vi tre olika maskotar som är kopplade till VisitBlekinge, vilket är ett bolag som jobbar med besöksnäringen. LÄS MER

  3. 3. Maskot som kommunikativ strategi : En semiotisk analys av antropomorfa karaktärer på flingpaket

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Olivia Persson; [2022]
    Nyckelord :Anthropomorphism; cereal packaging; mascot marketing; packaging design; representation.;

    Sammanfattning : This essay compares five breakfast cereal packages to study how they visually communicate to the audience through anthropomorphic mascots. The purpose of this study is to contribute with knowledge of how the use of anthropomorphic mascots can help a brand communicate. LÄS MER

  4. 4. Games for Humanity : How serious games can engage communities for risk-reduction activities

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Teologiska institutionen

    Författare :Nadine Küng; [2017]
    Nyckelord :humanitarian action; disaster risk reduction; climate change adaptation; water and sanitation; community engagement; communication for development; behavior change; learning; game; gamification; serious games; engagement games; UNICEF; Red Cross Red Crescent;

    Sammanfattning : In the past decade, major humanitarian actors such as UNICEF, WFP and the Red Cross Red Crescent movement have started developing serious games for activities ranging from early warning to handwashing. They celebrate their games as a promising channel to engage the communities they work with. LÄS MER