Sökning: "mat handel"

Visar resultat 21 - 25 av 37 uppsatser innehållade orden mat handel.

  1. 21. Ett hårdare klimat - även för köpcentrum : En kvantitativ studie om hur upplevelser i ett köpcentrum kan användas i kombination med sinnesmarknadsföring för att ge konsumenter en positiv upplevelse

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Elin Jakobsson; Clara Nilsson; [2015]
    Nyckelord :Sinnesmarknadsföring; Köpcentrum; Upplevelseparameter; Sinne;

    Sammanfattning : Bakgrunden till studien baserar sig på att det idag har utvecklats ett hårdare klimat för köpcentrum, då konsumenterna hittar nya vägar att genomföra sina inköp som exempelvis genom e-handel. Köpcentrum tenderar till att vara lika varandra och färre konsumenter går dit för att njuta av sin shoppingupplevelse, vilket resulterar i att köpcentrum måste differentiera sig från konkurrenterna. LÄS MER

  2. 22. En önskan om ökad förståelse och dialog : sörmländska livsmedelsproducenters syn på offentlig upphandling av livsmedel

    Magister-uppsats, SLU/Dept. of Urban and Rural Development

    Författare :Sara Spaak; [2015]
    Nyckelord :offentlig upphandling; närproducerad mat; Södermanlands län; intervjuer med producenter; mångfunktionalitet; public procurement; locally produced food; County of Södermanland; interviews with producers; multi functionality;

    Sammanfattning : Arbetet syftar till att undersöka hur producenter i Södermanlands län förhåller sig till offentlig upphandling av livsmedel. Sex producenter, en representant för en ekonomisk förening och en kostsamordnare har intervjuats för att få en djupare förståelse för vad livsmedelsproducenter upplever vara de största hindren och möjligheterna för att lämna anbud i offentliga upphandlingar av livsmedel. LÄS MER

  3. 23. Var uppkommer svinn inom brödindustrin?

    Kandidat-uppsats, KTH/Industriell produktion

    Författare :Frida Levin; Frida Nordanås; [2015]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Att mat slängs i livsmedelskedjans alla steg är ett problem som under de senaste åren fått allt mer uppmärksamhet, då livsmedel som det inte är något fel på kastas eller blir till djurfoder. Att inte ta tillvara på det som produceras är kostsamt och onödigt slöseri med resurser. LÄS MER

  4. 24. Få din middag hem till din dörr – eller var det bättre förr? - En uppsats om kommunikation utan en fysisk butik, att nå ut i en hård konkurrens på en ny marknad

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Sofia Eddelid; Antonia Heyman; [2014-08-26]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Titel/undertitel Få din middag hem till din dörr – eller var det bättre förr? - En uppsats om kommunikation utan en fysisk butik, att nå ut i en hård konkurrens på en ny marknad Författare Sofia Eddelid & Antonia Heyman Handledare Mathias Färdigh Kurs Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap, Institutionen för journalistik, medier och kommunikation, JMG Termin Vårterminen 2014 Sidantal 64 sidor Antal ord 20 242 Syfte Syftet är att undersöka kommunikationsstrategier från E-handelsföretag inom livsmedelbranschen. Vi vill undersöka hur företag upplever kommunikationsprocessens förändring under tid samt hur de etablerar sitt varumärke och kommunicerar utåt. LÄS MER

  5. 25. God mat och goda människor - En fallstudie av kulturella och sociala mönster som påverkar e-handel av livsmedel

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ivar Insulander; Sandra Molin; [2013-07-11]
    Nyckelord :konsumentbeteende; livsmedel; e-handel; identitet; kulturellt kapital; kulturellt varumärkesbyggande;

    Sammanfattning : .... LÄS MER