Sökning: "intervjuer med producenter"
Visar resultat 1 - 5 av 198 uppsatser innehållade orden intervjuer med producenter.
1. Sampling inom Hiphop : En Analytisk Studie av Samplingsanvändning inom Hiphop: Historisk Översikt, Nutida Praktik och Framtida Potential
M1-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för data- och elektroteknik (2023-)Sammanfattning : Denna rapport behandlar och kartlägger samplingens och hiphopens historiska uppkomst, redovisar hur nutiden ser ut och landar i kvalificerade antaganden om samplingens framtid i relation till AI. Syftet har varit att förstå hur historien och nutiden potentiellt kan påverka framtiden inom AI-baserad samplingskonst. LÄS MER
2. Övergången från linjära till cirkulära affärsmodeller: En kvalitativ studie om cirkulära affärsmodeller i textil- och modebranschen
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med följande empiriska studie är att beskriva och undersöka hur en cirkulär affärsmodell kan se ut inom textil- och modebranschen samt vilka förutsättningar som behöver vara på plats för att driva och implementera en lönsam cirkulär affärsmodell. För att uppnå syftet har en kvalitativ metod använts, där datainsamlingen bestod av semistrukturerade intervjuer med en respondent från näringslivet, två från utbildningssektorn samt en från en statlig myndighet. LÄS MER
3. Märkning av fiskeredskap – På väg mot hållbart fiske, hav, miljö
Master-uppsats, Göteborgs universitet/FörvaltningshögskolanSammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att öka förståelsen hur märkning kan bidra till en minskad avfallsproduktion, illustrerat av en studie om märkning av fiskeredskap. Teori: Studiens teoretiska utgångspunkter är reglering och beslutsteori, vilka beskriver varför det tenderar att bli mer reglerat i samhället och hur beslut fattas och varför. LÄS MER
4. Konsumentcentrerad innovation – den hemliga kryddan inom livsmedelsindustrin : Hur en livsmedelsproducent kan blir mer konsumentcentrerad i sin produktutveckling
Master-uppsats, Linköpings universitet/Industriell ekonomiSammanfattning : Matbranschen är en bransch där få stora innovationer sker. Under de senaste åren har marknaden sett en kraftig utveckling av återförsäljares egna varumärken vilka konkurrerar ut befintliga produkter från livsmedelsproducenter genom deras billigare pris. LÄS MER
5. Evaluating the potential of circular food waste management : A focus on insect feed utilization
Master-uppsats, KTH/Hållbar utveckling, miljövetenskap och teknikSammanfattning : Approximately a third of all food produced globally is thrown away, causing both unnecessary environmental impact and unnecessary costs for producers and consumers. Food waste occurs in all steps in the supply chain, from primary production to retail stores, restaurants, and households. LÄS MER