Sökning: "tourism material culture"
Visar resultat 1 - 5 av 35 uppsatser innehållade orden tourism material culture.
1. "Bring the Water Back" : En studie om hur en förstärkt platskänsla kan hedra ett kulturarv i en offentlig miljö.
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknikSammanfattning : This study is a degree project in Information Design with a focus on Spatial Design. The aim has been to gain an understanding of the residents' relationship to the city of Fuengirola through methods and theories. LÄS MER
2. "Ett folk och flera folk" : en studie av hur Jugoslavien har konceptualiserats i svensk reselitteratur 1896–1916 & 1954–1980.
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/HistoriaSammanfattning : Since the 1950's, mass tourism has become a considerable part of modern western culture. Examining where, why and how people have traveled can tell us a lot about people's habits and cultural frames of reference. LÄS MER
3. Ett minne av ett minnesmonument : En tematisk argumentationsanalys om debatten kring uppförandet av ett minnesmonument vid Utøyakaia
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för ABMSammanfattning : This thesis examines the debate regarding the establishment of a memorial to the victims of a national trauma; the terrorist attacks in Norway July 22, 2011. This thesis reflects on how different interest groups are treated regarding the memorial’s design according to the groups’ own opinions and arguments. LÄS MER
4. The supporting structures of entrepreneurship - a case study on the entrepreneurial development in a rural community
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledningSammanfattning : In the last centuries, Sweden's rural communities have experienced a constant decreasing population to pave the way for the urbanization trend. Studies have found that innovation is a driver for a city's survival and thriving, but still, rural communities have experienced a deteriorated attitude towards entrepreneurship. LÄS MER
5. Myten om Åre : En semiotisk multimodal textanalys av platsvarumärket Åre
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)Sammanfattning : I egenskap av att vara en av Sveriges största turistorter lockar Åre cirka en miljon besökare per år. För många handlar orten om skidåkning och turismen bidrar med många jobbmöjligheter till den jämtländska byn som ofta beskrivs som lilla Stockholm. LÄS MER