Sökning: "mat handel"
Visar resultat 16 - 20 av 37 uppsatser innehållade orden mat handel.
16. The future of e-commerce
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Kommunikations- och transportsystem; Linköpings universitet/Tekniska högskolanSammanfattning : E-handeln växer eftersom allt fler personer handlar via internet. Konsumtionsmönstret ändras och allt fler söker sig till företags hemsidor för att köpa varor online. Även tjänster som exempelvis musik och film blir mer internetbaserat och köps och beställs ofta via internet. LÄS MER
17. "Var handlar du mat någonstans?" En kvalitativ studie om oerfarna konsumenters beteende vid livsmedelsköp online
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Studien är en kvalitativ undersökning som utförts med det uttalade syftet att skapa en ökad förståelse för oerfarna konsumenters beteende vid livsmedelskonsumtion online. Studien baseras på Moran et al (2014, s. 202) modell som undersöker konsumenters resa i en digital kontext samt Jiang et al. (2015, s. LÄS MER
18. Att åldras i en epok av teknisk utveckling - Om relationen mellan digitala matinköp och välbefinnande hos äldre
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kost- och idrottsvetenskapSammanfattning : Den tekniska utvecklingen leder till innovativa lösningar. Inom vård- och äldreomsorgen utreds hur tekniken kan effektivisera hemtjänstens rutiner för dagligvaruinköp. LÄS MER
19. Barriers to adopting e-grocery : Focus on user experience
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Electronic commerce is a relatively new concept compared to other Internet applications. Theconcept has grown fast to cover a wide range of products and services and practiced in severalparts of the world. The process of buying and selling Fast Moving Consumer Goods, food andother necessities online is referred to as electronic grocery. LÄS MER
20. User centered analysis of customer behaviours in the fast moving consumer goods sector
Master-uppsats, Lunds universitet/Ergonomi och aerosolteknologiSammanfattning : As digital solutions become a more integrated part of peoples’ everyday life, their purchasing patterns are changing. Today it is easier to research products and purchases can be performed anytime, anywhere. The change is apparent in most retail sectors but not as much in the fast moving consumer goods sector. LÄS MER