Sökning: "matematik digitala lågstadiet"

Visar resultat 1 - 5 av 22 uppsatser innehållade orden matematik digitala lågstadiet.

  1. 1. Digitala verktyg och dess påverkan i matematikundervisningen : En observations- och intervjustudie

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Nadin El-Machharawi; Sumeja Avdija; [2023]
    Nyckelord :Digitala verktyg; matematik; lågstadiet; IKT; digitalisering; applikationer;

    Sammanfattning : Digitalisering har ökat samt utvecklats senaste årtionde och dagens teknologi har ett stort inflytande på samtliga verksamheter. Digitalteknik är bland de största utvecklingarna som har påverkat jordens befolkning. LÄS MER

  2. 2. En läromedelsanalys om området tid och klocka i lågstadiet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknik

    Författare :Rebecca Forss; [2023]
    Nyckelord :Matematik; läromedelsanalys; läromedel; tid; klocka;

    Sammanfattning : Den här studien är en läromedelsanalys och syftet med studien var att undersöka hur de valda läromedelsserierna i ämnet matematik behandlar området tid och klocka. Jag undersökte hur mycket utrymme området får och om uppgifterna skilde sig åt och hur i sådana fall. LÄS MER

  3. 3. Digitala verktyg i matematikundervisningen : En enkätstudie utifrån lågstadielärares perspektiv.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för elektroteknik, matematik och naturvetenskap

    Författare :Lydia Nordin; [2023]
    Nyckelord :Digitala verktyg; lärare; lågstadiet; matematikundervisning;

    Sammanfattning : Syftet med mitt examensarbete är att undersöka lågstadielärares användning av digitala verktyg i matematikundervisningen och deras erfarenheter av användningen av dessa i klassrummet. Data samlades in genom webbenkäter, en länk till enkäten publicerades i två Facebook-grupper. LÄS MER

  4. 4. Hur mycket är klockan? : Lågstadieelevers kunskaper om att avläsa och mäta tid

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för elektroteknik, matematik och naturvetenskap

    Författare :Milla Ahlenius; [2023]
    Nyckelord :Avläsning av tid; elever; klockan; lågstadiet; lösningsstrategi.;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att skapa förståelse för lågstadieelevers kunskaper inom ämnesområdet mätning av tid. Studien baseras på ett skriftligt kvantitativt klocktest som 13 elever i årskurs 2 och 5 elever i årskurs 3 har genomfört, samt kvalitativa elevintervjuer som fyra elever i respektive årskurs har genomfört. LÄS MER

  5. 5. Digitala lärresurser i matematikundervisning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för naturvetenskap och teknik

    Författare :Malak Abbas; Diana Al-Falahi; [2022]
    Nyckelord :Digital learning resources; the socio-cultural perspective; mathematics; primary school; middle school.; Digitala lärresurser; sociokulturella perspektivet; matematik; lågstadiet; mellanstadiet;

    Sammanfattning : Samhället är väldigt digitaliserat och digitala lärresurser har fått ett stort utrymme på skolan i nästan alla årskurser. Syftet med att använda digitala lärresurser är för att stötta eleverna i deras lärande och utveckling. Digitala lärresurser har ytterligare ett syfte som är att underlätta lärarens arbete. LÄS MER