Sökning: "matter and meaning in school education"

Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden matter and meaning in school education.

  1. 1. ”DET KAN TILL OCH MED FÖRSTÖRA LIV”. En kritisk diskursanalys om nyhetsmediernas framställning av sociala medier-kunnighet i samband med skvallerkonton

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Mikaela Pijpers; [2024-03-11]
    Nyckelord :Mediekunnighet; sociala medier-kunnighet; social media literacy; mediediskurs; skvallerkonto;

    Sammanfattning : This study deals with social media literacy by examining how media discuss the so-called rumor accounts on popular networking sites. This topic is relevant since this phenomenon first gained a lot of media attention back in 2012, with “Instagram-upploppen” making major headlines. LÄS MER

  2. 2. Energy Poverty : Computing the silent problem of developed countries

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och industriell teknik

    Författare :Alfred Larsson; Märta Strømme; Herman Falkenmark; Freja Klucis; [2023]
    Nyckelord :Energy Poverty;

    Sammanfattning : Energy poverty is a new term in the Swedish context, though it is becoming increasingly more relevant because of inflation and higher prices for electricity. Because research on the matter is scarce in developed countries such as Sweden and similar contexts in the EU, it creates uncertainty whether there is a ‘correct’ way of conducting energy poverty research. LÄS MER

  3. 3. Learning with fire, water and sun: A post-qualitative inquiry into Swedish friluftsliv education

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk profession

    Författare :Karin Isaksson; [2022-06-30]
    Nyckelord :Swedish friluftsliv education; new materialism; material-discursive entanglements; sustainability education; embodied learning; post-qualitative inquiry;

    Sammanfattning : Aim: The aim of this study was to empirically investigate the emerging material-discursive entanglements between humans and more-than-humans within Swedish friluftsliv education, and argue for the ways in which these create didactical and pedagogical opportunities for teachers and students to contribute to a more sustainable world. Theory: The research was theoretically framed within a new materialist ontology focusing on the entanglement between matter and meaning and the configuration of phenomena as material-discursive (Barad, 2007). LÄS MER

  4. 4. Problem är till för att lösas : En kvalitativ intervjustudie som undersöker hur grundskolelärares uppfattning om problemlösning i de yngre åldrarnas matematikundervisning stämmer överens med hur forskning och styrdokument ser på problemlösning.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Hanna-Sofia Larsson; Josefine Sillén; [2019]
    Nyckelord :Problem solving; students; elementary school; teaching strategies and Education.; problemlösning; elever; grundskolan; arbetssätt och utbildning;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka hur grundskolelärares uppfattning om problemlösning stämmer överens med hur forskning och styrdokument och ser på problemlösning. Undersökningen genomfördes med en kvalitativ forskningsmetod. LÄS MER

  5. 5. Critical thinking produces lasting knowledge : A litterateur study on why critical thinking is necessary for student’s development, Illustrated through the high school subject religion and science in religion studies

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Nicole Annis; [2019]
    Nyckelord :Critical thinking; Religion and science; Lgr11; Education; Pedagogy; John Dewey; Pragmatism; Marxism; Natalism; Hannah Arendt; Paulo Freire;

    Sammanfattning : This essay will present a discussion about why critical thinking is crucial for student’s long-term development with the subject religion and science in high school religion as an example of how this can be fulfilled. Three different theories will be applied in this essay in order to form a comprehensive discussion. LÄS MER