Sökning: "medie ekonomi"

Visar resultat 1 - 5 av 36 uppsatser innehållade orden medie ekonomi.

  1. 1. How to redesign the existing CSN mobile app to give students better overview of their study grants

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Trine Eliasson; Felicia Engström; [2023]
    Nyckelord :CSN; mobilapplikation; redesign; ekonomi; UX; studiemedel;

    Sammanfattning : Detta arbete syftade till att undersöka hur CSN:s (Centrala studiestödsnämnden) mobilapplikation kunde utformas för att förenkla för studenter att fÃ¥ översikt över sitt studiemedel och vara mer motiverande att använda. PÃ¥ grund av det ökade antalet personer som fick studiemedel 2021 samt inflationen som slog hÃ¥rt mot studenter sÃ¥g vi att en mer användbar app för CSN var ytterst aktuellt. LÄS MER

  2. 2. “Det är som gjort för att man ska köpa” : En kvalitativ studie som undersöker hur kvinnliga studenter uppfattar att opinionsledare påverkar deras klädkonsumtion

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Vendela Telles; Amanda Eliasson; [2023]
    Nyckelord :Opinion leaders; Clothing consumption; Second hand clothing; Values; Identity; Opinionsledare; Klädkonsumtion; Secondhandkläder; Värderingar; Identitet;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att skapa en djupare förståelse för hur kvinnliga studenter uppfattar att opinionsledare påverkar deras klädkonsumtion. Studien undersöker varför den utvalda målgruppen väljer att avstå från att konsumera secondhandkläder. LÄS MER

  3. 3. Drop som affärsstrategi i textil detaljhandel : Knapphet, sociala medie som marknadsföringsplattform och unikhet.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Sandra Kipriyanova; Maxime Holm; Isabella Andersson; [2021]
    Nyckelord :Drop; Business Strategy; Uniqueness theory; Scarcity; Social Media; Brand Community.; Drop; Affärsstrategi; Teorin om unikhet; Knapphet; Sociala medier; Varumärkes community.;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Konsumenter värderar individualism vilket leder till hög efterfrågan av unika produkter. Massproducerade produkter anses inte längre vara lika värdefulla vilket har utvecklat drop till en vanligt förekommande affärsstrategi. LÄS MER

  4. 4. Det sanna priset för #samarbete : Varumärkesimageinverkan vid influencer marketing av kontroversiella produkter

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Emma Sjöberg; Elin Rubin; [2020]
    Nyckelord :varumärke; varumärkesimage; influencer marketing; kontroversiella produkter; kundbaserat varumärkeskapital;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att ge ökad förståelse för hur influencer marketing av kontroversiella produkter inverkar på influencers och företags varumärkesimage. Syftet har uppnåtts genom besvarandet av forskningsfrågor rörande sociala medie-användares uppfattning av influencers personliga varumärke, företags varumärke samt eventuella skillnader mellan uppfattningarna. LÄS MER

  5. 5. Bionedbrytning och mikroplastbildning i akvatiska miljöer : Utvärdering avanalystekniker

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Karin Sandblom; [2020]
    Nyckelord :LDPE; PBAT; cellulosaacetat; bionedbrytbarhet; mikropartikelbildning; DSC; FTIR; dragprov; pH;

    Sammanfattning : Plastproduktionen har ökat kraftigt i världen sedan 1950-talet, därmed även förekomsten av plastavfall som ansamlas i naturen. Det pågår flera initiativ på internationell nivå för att förebygga och hantera förekomsten av mikroplast i haven och en viktig aspekt för att minska miljöpåverkan från plastavfall är att öka användandet av bionedbrytbara material. LÄS MER