Sökning: "Teorin om unikhet"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden Teorin om unikhet.
1. Drop som affärsstrategi i textil detaljhandel : Knapphet, sociala medie som marknadsföringsplattform och unikhet.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Bakgrund och problem: Konsumenter värderar individualism vilket leder till hög efterfrågan av unika produkter. Massproducerade produkter anses inte längre vara lika värdefulla vilket har utvecklat drop till en vanligt förekommande affärsstrategi. LÄS MER
2. Hållbar varumärkesutvidgning för premiumvarumärken i klädbranschen - En kvantitativ studie om kläduthyrning och varumärkesutvidgningens effekt på varumärkeskapital
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att undersöka vilken effekt ett hållbarhetsinitiativ i form kläduthyrning kan få på varumärkeskapitalet och därmed bidra kvantitativt till forskning inom varumärkesutvidgning. Metod: För att utföra undersökningen har vi använt oss av en kvantitativ metod. LÄS MER
3. Kan Kapitalstrukturen Förklaras ?
Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)Sammanfattning : Ett företags kapitalstruktur har varit ett hett diskussionsämne de senaste 50 åren. Det forskars kontinuerligt än idag gällande företagets skuldsättningsgrad och det existerar ett stort omfång av erkända förklarande teorier. LÄS MER
4. Relationen mellan användare och användargränssnitt till mobiltelefon
Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatikSammanfattning : Problem: Hur kan mobiltelefoners användargränssnitt användas för att kommunicera emotionella eller psykologiska signaler till användaren? Syfte: Syftet med uppsatsen är att skapa förståelse för vilka faktorer i användargränssnittet till en mobiltelefon som generar en emotionell eller psykologisk reaktion hos användaren. Metod: Vi har samlat relevant teori från främst informatik och psykologi. LÄS MER