Sökning: "Varumärkes community."
Hittade 5 uppsatser innehållade orden Varumärkes community..
1. UEFAs stolpträff i varumärkeskommunikationen - En kvalitativ analys av könsinkluderande omprofilering i digital varumärkeskommunikation
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : A dynamic society with shifting ideals puts pressure on organisations to continuously change. Brands with strong associations of conservative values therefore find themselves in a paradoxical situation with public demand for a change in core values and organisational segments previously associated with success. LÄS MER
2. Drop som affärsstrategi i textil detaljhandel : Knapphet, sociala medie som marknadsföringsplattform och unikhet.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Bakgrund och problem: Konsumenter värderar individualism vilket leder till hög efterfrågan av unika produkter. Massproducerade produkter anses inte längre vara lika värdefulla vilket har utvecklat drop till en vanligt förekommande affärsstrategi. LÄS MER
3. Varumärkesrättslig konsumtion - En analys av inskränkningar i varumärkesrättsinnehavarens en-samrätt vid parallellimport.
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrättSammanfattning : Min uppsats syftar till att analysera inskränkningar i varumärkesrättslig ensamrätt, där import av de varumärkesskyddade varorna är tillåten mellan medlemsstater utan att rättsinnehavarens tillstånd anskaffas. Den varumärkesrättsliga ensamrätten konsumeras när rättsinnehavaren för ut varan på marknaden själv eller med innehavarens samtycke. LÄS MER
4. The Monki World
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Den snabba tekniska utvecklingen har försvårat för dagens företag att kontrol-lera sina kundrelationer och den kommunikation som sprids om varumärket. Sam-tidigt har dagens konsument stora tillgångar till information om varor och tjänster vilket lett till en förändrad konsumtion. LÄS MER
5. Användningstvånget för registrerade varumärken
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : If a proprietor of a trade mark has an interest in maintaining the registration of its trade mark, the proprietor must use the trade mark in such a manner that it constitutes genuine use. It should be noted that the requirements of use are essentially the same regardless of whether the assessment of use is done in light of the EU trade mark directive or the EU regulation concerning Community trade marks. LÄS MER