Sökning: "mental tools"
Visar resultat 21 - 25 av 275 uppsatser innehållade orden mental tools.
21. Hivpositivas upplevelser av följsamhet under antiretroviral tablettbehandling
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för vårdvetenskap (VV)Sammanfattning : Bakgrund. En effektiv behandling för hiv kom år 1996. Behandlingen för hiv kan orsaka en rad biverkningar som skulle kunna påverka följsamheten. Minskad följsamhet har lett till läkemedelsresistens. LÄS MER
22. Exploring Social Inclusion of Female Immigrants Through Cricket in the South of Sweden
Master-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : This study examines the female immigrants' experiences regarding participation in cricket in their homeland and Sweden. It contains two sections: the first part aims to assess the perceived opportunities, barriers, and challenges of playing cricket in the participants’ homeland and Sweden, and the second part focuses on the impact of playing cricket on their lives, particularly social inclusion in their new societies. LÄS MER
23. Validation of a cat activity monitor
Master-uppsats, SLU/Dept. of Clinical SciencesSammanfattning : Early detection of diseases and injuries in animals is crucial for their health and well-being. Early diagnosis can be assisted by objective registration of different types of physical activities or behaviour patterns. LÄS MER
24. Digital hälsa för vuxna personer med bipolär sjukdom
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för hälsovetenskaperSammanfattning : Introduktion: Individer som lever med bipolär sjukdom löper högre risk för psykisk ohälsa som orsakar för tidig död och medför lidande för människor globalt. Det framhäver behovet av förebyggande insatser för bipolär sjukdom, vilket gör det till en viktig folkhälsofråga. LÄS MER
25. From Abstract to Tangible : An Approach to Learning Loops in Programming
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : This thesis seeks to advance interaction design practice by exploring the potential of interactive tangible prototypes to enhance university students' understanding of abstract programming structures, such as loops. It addresses prevalent challenges, including the difficulties students encounter when initially learning about loops, and scalability issues inherent in tangible teaching tools within this research area. LÄS MER